۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۲۴۴
فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان:

نجف آباد 730 شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، گفت: از افتخارات بی نظیر شهرستان نجف آباد تقدیم بیش از 84 سردار شهید، 1500 بسیحی شهید، 730 دانش آموز شهید است که تنها از یک آموزشگاه این شهرستان حدود 234 دانش آموزان در میدان نبرد به شهادت رسیدند.
فرمانده سپاه صاحب الزمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، امروز در سومین اجلاسیه از کنگره ملی سرداران و 2500 شهید نجف آباد، در جمع دانش آموزان، معلمان، ایثارگران شهرستان در محل حسینیه فاطمه الزهرا(س) نجف آباد، انقلاب را انگشتری تاریخ این کشور بیان کرد و گفت: ایران در تاریخ پرافتخار خود یک دوره با عظمت و افتخارآمیز را تحت عنوان انقلاب اسلامی به خود اختصاص داده است.

 

وی برگزاری این گونه یادواره ها و کنگره ها را پاسداشت مقام شهیدان بیان داشت و افزود: برگزاری این گونه کنگره ها سبب عطرآگین شدن فضای جامعه، آموختن راه و رسم پاسداری از ارزش های اسلامی و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همراه دارد.

 

سلیمانی با ذکر آیه «وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنین‏» بیان داشت: شهدا با خون خود به ما آموختند که تجلی توحید در عرصه اجتماعی تنها با اتصاف به ریسمان ولایت حق و پیروی عاشقانه از ولایت فقیه میسر است.

 

وی در ادامه بیان داشت: همان گونه که خداوند در قرآن فرموده «وَ لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دینِکُمْ»، دشمنی کفر با ایمان یک دشمنی همیشگی است و تنها حضور مستمر در صحنه های دفاع از اسلام در برابر صهیونیسم و استکبار است که خواهیم توانست در جبهه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علمی اجتماعی و نظامی را پاسداری کنیم.   

 

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، هدف از برگزاری این کنگره ملی را تداوم و بزرگداشت یاد و نام شهیدای عزیز و همچنین رشادت های سرداران رشید اسلام و 2500 شهید شهرستان نجف آباد و تجدید میثاق با آنان که از اسوه ها و الگوهای برجسته جامعه هستند، بیان کرد.

 

وی در ادامه افزود: برگزاری این کنگره در اصل لبیک به ندای روح بخش مقام معظم رهبری است که بزرگداشت شهدا را از واجب ترین کارها برای زنده نگه داشتن عناصر ارزشی اسلام دانسته اند و تقدیم پیام شهیدان به نسل های پس از دفاع مقدس و حفظ آثار و ارزش های آنان از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.  

 

سلیمانی با اشاره به افتخار آفرینی شهیدان شهرستان نجف آباد، و خط شکنی های لشکر 8 نجف اشرف در طول دفاع مقدس گفت: از افتخارات بی نظیر این شهرستان تقدیم بیش از 84 سردار شهید، 1500 بسیحی شهید، 730 دانش آموز شهید است که تنها از یک آموزشگاه این شهرستان حدود 234 دانش آموزان در میدان نبرد به شهادت رسیدند.

 

وی از جمله اقدامات مهم این کنگره را تشکیل ستاد، جمع آوری همه آثار شهدا اعم از وصیت نامه، خاطرات و نگهداری در بانک اطلاعات در حدود 110 هزار سند، تدوین تاریخ شفاهی لشکر 8 نجف اشرف، تالیف در 43 عنوان کتاب در زمینه شهدا و دفاع مقدس که هر عنوان با تیراژ 3 هزار نسخه برشمرد.

 

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در ادامه بیان داشت: برگزاری یادواره شهدا در مقیاس شهری، منطقه ای، صنفی در سطح شهرستان، سرکشی از خانواده شهدا و اهدای لوح یابود و قاب تمثال شهید هر خانواده، برگزاری جشنواره شعر و تئاتر و سرود دفاع مقدس با مقیاس ملی، جشنواره های ورزشی متنوع شهرستان، استان و ملی و کاراته بین المللی از دیگر فعالیت های این کنگره بوده است.

 

وی در پایان اضافه کرد: احداث یادمان شهدا در جوار گلستان شهدا، نصب تمثال شهدا در خیابان های شهر، احداث حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) به عنوان محل برگزاری کنگره، دیدار هیات امنا و ستاد کنگره با رهبر معظم انقلاب، راه اندازی هیات رزمندگان شهرستان نجف آباد در استمرار راه شهیدان عزیز از جمله فعالیت های این کنگره در طول 9 سال است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات