۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۲۲۳۶۳۹
آیت الله امامی کاشانی:

وظیفه مسلمانان در برابر تکفیری‌ها روشنگری ماهیت این گرو‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با بیان این که همه مسلمانان باید با هم متحد شوند تا گروه های تکفیری نتوانند آسیبی به اسلام بزنند، گفت: مسلمانان جهان بدانند که دشمنان نمی خواهند اسلام زنده باشد.
آيت‌الله محمد امامي کاشاني، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسم شهادت امام محمدباقر(ع) که در حرم مطهر سلطانعلی ابن باقر(ع) فرزند آن حضرت در مشهد اردهال کاشان برگزار شده بود گفت: هدف اصلی دشمنان نابودی کامل اسلام است.

 

وی در ادامه با بیان این که گروه های تکفیری به دنبال منحرف کردن اسلام هستند ابراز داشت: وحشیگری و رفتار خشونت آمیز این گروه ها به نام اسلام در کشورهای مسلمان هدفی جز معرفی کردن شیعه به عنوان یک مذهب و دین وحشت و خشونت ندارد.

 

امام جمعه موقت تهران وظیفه مسلمانان را در زمان کنونی، معرفی اسلام به جوامع به عنوان یک دین برادری و برابری و مساوات و مهربانی دانست و افزود: این روشنگری ها باعث می شود تا ماهیت پلید فرقه های ضاله و این گروه های تکفیری غیرمسلمان، برای همگان روشن شود.

 

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که تمام مذاهب اسلامی از جمله شیعی، شافعی، حنفی و مالکی باید با هم متحد شوند تا گروه های تکفیری نتوانند آسیبی به اسلام بزنند گفت: مسلمانان جهان بدانند که دشمنان نمی خواهند اسلام زنده باشد. 

 

وی توجه خاص به حکومت اسلامی و اهمیت دادن به آن را جزء وظایف دانست و ابراز داشت: این بدان معناست که دست اندرکاران در این حکومت نیز با تمام قوا به این سمت حرکت کنند.

 

خطیب جمعه موقت تهران ادامه داد: در ایران اسلامی نظام و حکومت ما براساس ولایت فقیه شکل گرفته است و این به آن معنی است که فقه وعدالت باید در حکومت اسلامی حاکم باشد.

 

آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: اهل بیت(ع) در پی ساختن جامعه و حکومت اسلامی در زمان های مختلف و با شرایط آن دوران بودند تا تاریکی و جهل جامعه آن دوران را که فساد و تباهی در آن حاکم بود، اصلاح کنند.

 

وی در ادامه با بیان روایتی از امام محمدباقر(ع) خطاب به «جابر بن یزید جعفی» که از اصحاب آن حضرت و امام صادق(ع) بودند، گفت: امام باقر خطاب به این صحابی خود می فرمایند «انسان در جامعه ای که زندگی می کند باید دارای این پنج صفات باشد، اگر ظلمی به تو شد، تو ظلم نکن، اگر به تو خیانت شد، خیانت نکن، اگر کسی به تو گفت دروغ می گویی، ناراحت نشو»، اگر مدح تو را کردند، خوشحال نشو و اگر ملامتت کردند، بی تابی مکن».

 

آیت الله امامی کاشانی در پایان با اشاره به توصیه امام باقر به عزاداری در شب شهادتشان در کنار بقیع گفت: این شفارش  به آن معناست که تفکر عزاداری باقی بماند، زیرا توجه و عشق و محبت است که جامعه را می سازد و احیا می کند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات