۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۱۸۷۱۶
نماینده ولی فقیه در زنجان:

مسؤولان باید برنامه‏ریزی‎های بیشتری در زمینه برنامه‏های قرآنی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با تاکید بر این که مسؤولان باید برنامه‏ریزی‎های بیشتری در زمینه برنامه‏های قرآنی داشته باشند گفت: امیدواریم که خداوند خود حلاوت و شیرینی تلاوت و حفظ قرآن را به همه بچشاند تا برکات غیر قابل انکار قرآن در همه عرصه‎ها را درک کنند.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در مراسم گرامی‌داشت هفته دولت و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران به قرآن توجه ویژه ای وجود دارد و دادن منزلت اجتماعی به مدرک‎‏ها نیز نوعی حسن است، اما این امر آفت‎هایی نیز دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چه کارها برای رضای خدا باشد برکت بیشتری خواهد داشت و لذا نباید برای دریافت مدرک و مسایلی از این دست خود را دلخوش کرد.

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به این‌که بهترین جایزه و تشویق برای حافظان قرآنی همین حفظ قرآن است تصریح کرد: آمارهای ارائه شده در این راستا در استان بسیار خوب است اما با توجه به بیست سال تلاش در این زمینه در کشور، این آمارها آرام کننده و مطلوب نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه ضمن گرامی داشت زحمات و عملکرد آیت الله موسوی امام جمعه سابق زنجان تأکید کرد: در بیست سال گذشته آیت‏الله موسوی برای نخستین بار در کشور، مؤسسه دارالقرآن‏الکریم زنجان را پایه‎گذاری کرد که امروز باید قدردان زحماتی که گذشتگان در زمینه قرآن در استان کشیده‎اند، باشیم.

امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر این‌که زنجان در حال حاضر از وضعیت و حد مطلوب قرآنی مورد نظر فاصله دارد اظهار داشت: قرآن آموزان، مربیان و قاریان استان زنجان قابلیت بیشتری دارند و باید در این راستا همه تلاش کنند.

وی در پایان با تاکید بر این که مسؤولان باید برنامه‏ریزی‎های بیشتری در زمینه برنامه‏های قرآنی داشته باشند گفت: امیدواریم که خداوند خود حلاوت و شیرینی تلاوت و حفظ قرآن را به همه بچشاند تا برکات غیر قابل انکار قرآن در همه عرصه‎ها را درک کنند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به حافظان قرآن کریم مدرک تخصصی حفظ اعطا شد./949/پ202/ص

ارسال نظرات