۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۱۵۳۳۸
رییس مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک فلسطین:

موفقیت مقاومت اسلامی غزه با حمایت ایران بوده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک فلسطین، گفت: همه حرکت هایی که در سرزمین های اشغالی مشاهده می شود با حمایت ایران صورت گرفته است.
وليد محمدعلي رييس مرکز مطالعات فلسطين

دکتر ولید محمدعلی، استاد تمام مدیریت استراتژیک از دانشگاه مسکو و رییس مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک فلسطین در حاشیه همایش بین المللی «از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مقاومت اسلامی مردم غزه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

 


وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم این کشور در مقابل غرب و شرق الگویی برای ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد پیروزی‌های متعدد مقاومت اسلامی در غزه هستیم، همه نشان از حمایت های ایران اسلامی و الگوپذیری مجاهدان فلسطینی از ایران است.

 


ولید محمدعلی با قدردانی از حمایت های دولت و مردم ایران از مردم فلسطین و غزه، یادآور شد: همه این حرکت ها و حمایت هایی که در سرزمین های اشغالی دیده می شود با حمایت ایران صورت گرفته است، در حقیقت ما از کمک های ملت و دولت ایران استفاده های زیادی کردیم.

 


رییس مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به نواز غزه و کشتار بی رحمانه غیرنظامیان اظهار داشت: هدف اصلی اسرائیل غاصب تنها متوقف کردن گروه مقاومت است، اما با اهداف خود نرسیده اند.

 


وی با تأکید بر این‌که مقاومت اسلامی معادلات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را بر هم زده است، افزود: اسرائیلی های خونخوار می خواهند با متوقف کردن گروه های فلسطینی به ویژه مقاومت، با خیالی آسوده مناطق اشغالی را زیر سلطه خود در بیاورند.

 

 

بنابر این گزارش، دکتر ولید محمد، در همایش بین المللی «مشروطیت و قیام 29 بهمن و انقلاب اسلامی» مقاله ای با عنوان «تاثیر انقلاب اسلامی در معادلات هندسی قدرت در خاورمیانه» ارایه کرده بود در بخشی از این مقاله آمده است: جنایات بی شرمانه صهیونیست ها اگرچه موجب داغدار شدن مردم غزه و جریحه دار شدن روح انسان های آزاده شد، اما به همین میزان اتحاد جهانی آزادگان را انسجام بخشید.

 

 

وی  اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص غزه و فلسطین خاطرنشان کرد: بیداری ملت ها در سال های گذشته مرهون پرچم داری انقلاب اسلامی است، تقویت محور مقاومت با پیشتازی جمهوری اسلامی و رهبری آیت الله خامنه ای، راهگشای دفع شرارت های جهانی خواهد بود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات