۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۱۰۱۰۲
امام جمعه اهل سنت بیرجند:

وحدت مسلمانان امنیت گروه‌های تکفیری را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت بیرجند بر ضرورت وحدت مسلمانان در برابر گروه‌های تکفیری تأکید کرد و گفت: تا زمانی که وحدت بر جامعه اسلامی حاکم نشود گروه های تندرو مانند داعش امنیت و آرامش جهان اسلام را برهم خواهند زد.
مولوي غلام حيدر فاروقي، امام جمعه اهل سنت بيرجند

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که جهاد با داعش بر هر مسلمانی واجب است، گفت: آبشخور فکری داعش اسرائیل غاصب و آمریکا است و هدف داعش از این جنگ و تفرقه افکنی در میان مسلمانان تامین امنیت اسرائیل، آمریکا و هم پیمانان آنها است.

 

وی افزود: داعش تروریسم است و مبارزه با تروریسم وظیفه مسلمانان است و کمک به داعش نه تنها جهان اسلام را در معرض نابودی قرار می دهد بلکه چهره جهانی اسلام را زشت کرده و موجب بیزاری پیروان سایر ادیان از اسلام می شود.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که امنیت مهم ترین ثمره وحدت است، گفت: جهل و نادانی بعضی از افراد زمینه ساز رشد داعش و گروه های تکفیری در جهان اسلام شده است که بی توجهی به فعالیت این گروه ها و حمایت از آنها موجب افزایش عقب ماندگی و افزایش ظلم وستم در حق مسلمانان بی گناه می شود.

 

مولوی فاروقی با بیان این که داعش گناه کار است و جای اشخاص گناه کار و قاتل در قعر جهنم است، گفت: هرکس به این گروه کمک کند همراه آنها در عذاب و آتش الهی برای همیشه گرفتار خواهد شد.

 

وی افزود: سرانجام ظلم و ستم و خونریزی و هر افراط و تفریطی نابودی است و داعش با خیانت به مسلمانان و کشتار مردم عراق زمینه های نابودی خود را فراهم کرده است.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با دعوت مردم به وحدت، گفت: تا زمانی که وحدت بر جامعه اسلامی حاکم نشود گروه های تندرو مانند داعش امنیت و آرامش جهان اسلام را برهم خواهند زد.

 

مولوی فاروقی ادامه داد: جاهلت مهم ترین عامل رشد و کمک به این گروه ها است بنابراین مردم با هوشیاری و بیداری با این گروه برخورد کرده و از کمک به آنها دوری کنند.

 

وی با بیان این که عقلانیت و منطق مهم ترین شیوه برای حل مشکلات و اختلافات فرقه ای در میان مسلمان است، گفت: رحمت و مهر بانی و تکیه بر عقلانیت مهم ترین شیوه رسول الله است و کسانی که ادعای پیروی از رسول الله را دارند باید به شیوه و روش ایشان برای حل مشکلات خود اقدام کنند.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که پیامبر همواره در غزوات و جنگ های خود به عدالت و مهربانی با کفار و پیروان سایر مذاهب برخورد می کردند، گفت: کسانی که انسان های زیادی را بدون هیچ گناهی سر می برند چگونه ادعای پیروی از پیامبر را دارند در حالی که شیوه و روش آنها در تعارض کامل با سیره رسول الله است.

 

وی ادامه داد: اصول مورد اعتقاد این گروه مناسبتی با اسلام حقیقی نداشته و این گروه از مسلمان نبوده و تنها خدمتگزار آمریکا و اسرائیل هستند که به خاطر خوش خدمتی به غرب و هم پیمانانش کمر به قتل و غارت مسلمانان در کشورهای اسلامی بسته اند.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند بار دیگر با دعوت از مسلمانان برای جهاد با داعش، وحدت را مهم ترین راهکار برقراری امنیت در کشورهای اسلامی عنوان کرد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات