۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۰۸۷۹۶

رییس صندوق بین المللی پول، ریاست کمیسیون اروپا را رد کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس صندوق بین المللی پول که نامش به عنوان یکی از گزینه های احتمالی برای ریاست بر کمیسیون اروپا مطرح بود، اعلام کرد که این مسؤولیت را نمی پذیرد.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، کریستن لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول که نامش به عنوان یکی از گزینه های احتمالی برای ریاست بر کمیسیون اروپا مطرح بود، اعلام کرد که این مسؤولیت را نمی پذیرد.

 

رییس صندوق بین المللی پول که در لندن به سر می برد، گفت: من نامزد نشده ام و دلیل اش هم این است که من شغلی دارم که قصد دارم به سرانجامش برسانم.

 

پس از اعلام نتیجه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا از ژان کلود یونکر، نخست وزیر پیشین لوگزامبورگ به عنوان «مهمترین گزینه احتمالی» برای ریاست کمیسیون اروپا یاد شد، با این همه وی اکنون با مخالفت و انتقادهای فراوانی رو به رو است.

 

در هفته ای که گذشت رهبرانی چون دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، ماتئو رینتزی، نخست وزیر ایتالیا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار گروه هفت در بروکسل درباره مخالفت با برگزیده شدن یونکر به ریاست کمیسیون اروپا گفت وگو کردند.

 

یکی از همکاران نزدیک هرمان وان رامپوی، رییس شورای اروپا، گفت: اگر انتقادهای موجود ادامه یابد، یونکر از رقابت در هفته های آتی دست خواهد کشید./993/1409/ح

ارسال نظرات