۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۰۵۷۰۶
معاونت تهذیب حوزه های علمیه زنجان خبر داد؛

بیش از 100 نفر از طلاب زنجانی معتکف می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاونت تهذیب حوزه های علمیه زنجان از معتکف شدن بیش از صد نفر از طلاب زنجانی خبر داد و گفت: با تصمیم معاونت آموزش حوزه های علمیه زنجان روز چهارشنبه برای حضور بهتر طلاب در مراسم اعتکاف تعطیل اعلام شده است.
حجت الاسلام ناصر

حجت الاسلام علی ناصر، معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از حضور حداکثری طلاب در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد مختلف استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز مانند سال های گذشته در برخی از مساجد مختلف استان مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود که در همین راستا بیش از 100 نفر از طلاب حوزه های علمیه زنجان از این فرصت مبارک استفاده کرده و برای این امر ثبت نام نموده اند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فرصت اعتکاف جزو معدود فرصت هایی است که در طول سال برای انسان پیش می آید و لذا معاونت آموزش نیز برای حضور حداکثری طلاب و استفاده نمودن آنها از فضای معنوی اعتکاف روز چهارشنبه را برای همین امر تعطیل اعلام نموده است.

 

معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه زنجان در ادامه، برگزاری مراسم های معنوی مانند اعتکاف را سبب کاهش بارهای منفی و روانی در جامعه دانست و گفت: بدون شک در هر جامعه ای که مدل زندگی مردم به سبک زندگی اسلامی نزدیک شود، فساد و فحشا و بارهای روانی منفی کمتر خواهد شد مانند ایام ماه محرم و رمضان که بنابر گزارش نیروهای امنیتی کشور درصد جرایم در این ماه ها بسیار کاهش می یابد که این نشان از تأثیر گذاری فضاهای معنوی بر روح و روان مردم دارد.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه تصریح کرد: مطمئنا حضور در مراسماتی مانند اعتکاف و حتی تنفس در این هوای پاک نیز می تواند بر کاهش بارهای روانی منفی تأثیر گذار باشد و لذا خوشبختانه در سال های اخیر و مخصوصا بعد از انقلاب اسلامی این مراسم از استقبال خوبی از سوی جوانان مواجه شده است که دلیل آن هم علاقه جوانان به خلوت نشینی با خداوند و طینت پاک آنها است که این مراسمات می تواند در ادامه راه زندگی برای آنها بسیار مثمر ثمر باشد.

 

وی در ادامه حضور طلاب در مراسم اعتکاف همگام با مردم را بسیار اثر بخش عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از ویژگی هایی که اعتکاف دارد حضور گسترده طلاب و علما در این اجتماعات است و از آنجایی که احکام یکی از پر رونق ترین مسائل جامعه ما است لذا این ایام بهترین فرصت است تا هم طلاب به وظیفه دینی خود یعنی تبلیغ احکام اسلامی بپردازند و هم مردم پاسخی برای پرسش های متعدد خود در این زمینه پیدا کنند.

 

معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان در پایان با توصیه به معتکفین گفت: عزیزانی که کم کم در این ساعات برای حضور در مراسم اعتکاف آماده می شوند سعی کنند اگر ضرورتی حاصل نشود ارتباط خود با دنیای بیرون و خارج از مسجد را قطع نمایند که البته به همراه داشتن و استفاده زیاد از وسایلی مانند لپ تاپ و گوشی موبایل می تواند مخلّ بر استفاده مناسب از ایام اعتکاف شود. /949/ت302/ب

ارسال نظرات