۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۰۵۲۴۷
آیت‌الله مظاهری:

ایجاد رابطه عاطفی با خداوند با درس و بحث حاصل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: انسان اگر رابطه‌اش با خداوند ادامه پیدا کند یک عاشق کامل همچون امیرالمؤمنین علی(ع) می‌شود، حمد و سوره که می‌خواند صدای خداوند را با دل می‌شنود، می‌یابد که با خداوند دارد سخن می‌گوید اما این رابطه با کتاب خواندن حاصل نمی‌شود.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه شب در سخنرانی هفتگی خود در مسجد حکیم اصفهان گفت: انسان اگر می‌خواهد سعادت دنیا و آخرت داشته باشد باید رابطه میان خود و خداوند را اصلاح کند.

وی افزود: ما در این دنیا هنگامی که به دنیا می‌آییم در همان اوایل کودکی احساس می‌کنیم که گمشده‌ای داریم و از همان کودکی دنبال گمشده خودمان می‌رویم و گمان می‌کنیم که گمشده ما تفریح، بازی و خورد و خوراک‌ها است.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: جوان و نوجوان خیال می‌کند، گمشده او دبیرستان است لذا با جدیت کامل درس می‌خواند تا به مراتب بالا برسد اما یک وقت متوجه می‌شود که گمشده‌اش پیدا نشده است، دکتر و متخصص است اما گمشده‌اش پیدا نشده است.

وی با اشاره به این‌که برخی حتی پس از گذشت سالیان دراز و دارای عروس و داماد شدن گمشده خود را پیدا نمی‌کنند، ابراز کرد: اما برخی با توجه به ذات خداوند و ایجاد رابطه عاطفی با وی گمشده خود را پیدا می‌کنند و این پیدا کردن قابل توصیف نیست.

حضرت آیت‌الله مظاهری اظهار کرد: بعضی‌ها به سرعت خداوند را پیدا می‌کنند و وقتی که خدا آمد همه چیز پیش می‌آید و یک زندگی عزت‌بخشی برای انسان درست می‌شود، زندگی عزت‌بخشی که توام با نور خداوند است و عاقبت‌ به خیری دارد.

وی خاطرنشان کرد: رابطه با خداوند ذلت بعد از عزت نیست، دم مرگ چهارده معصوم(ع) می‌آیند و با تشریفات خاصی او را پیش خودشان می‌برند، یک رابطه عاطفی درس‌خواندنی نیست، با کتاب خواندن این رابطه عاطفی پیدا نمی‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که در زمان حاضر شبهه زیاد است و نیاز به کتاب خواندن است اما باید توجه کرد که با کتاب خواندن گمشده پیدا نمی‌شود، بیان کرد: این باور اگر پیدا شود، «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» انسان به آرامش می‌رسد و گمشده‌اش پیدا می‌شود.

وی ادامه داد: انسان اگر رابطه‌اش با خداوند ادامه پیدا کند یک عاشق کمل همچون امیرالمؤمنین علی(ع) می‌شود، حمد و سوره که می‌خواند صدای خداوند را با دل می‌شنود، می‌یابد که با خداوند دارد سخن می‌گوید و می‌یابد که خداوند به او توجه دارد، نه این‌که بفهمد بلکه می‌یابد.

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: در حدیث است که امام صادق(ع) فرمود دو رکعت در دل شب نزد من از دنیا و آن چه در آن است بالاتر است، انسان باید رابطه‌اش را خداوند محکم کند، اگر کسی نماز شب برایش ارزش داشته باشد دیگر خواب ماندن برایش معنایی ندارد.

وی گفت: یک افرادی هستند که آن‌ها را در دل شب صدا می‌کنند، «تو را ز کنگره عرش می‌زنند صفیر»، آن‌ها آن قدر رابطه خود را با خداوند تقویت کرده‌اند که خداوند آنان را صدا می‌زند، این مسأله در مناجات شعبانیه بیان شده است./914/پ202/ع

ارسال نظرات