۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۰۴۴۰۲
به صورت شبانه روزی؛

دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی در حوزه علمیه اهواز راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی حوزه علمیه اهواز از پاسخ گویی به سؤالات و مسائل شرعی شهروندان خوزستانی به صورت شبانه روزی خبر داد و گفت: این دفتر زیر نظر نماینده ولی فقیه در خوزستان فعالیت می کند.
پاسخگويي به سوالات شرعي

حجت الاسلام سید محمدحسین سبط النبی، مسؤول دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی حوزه علمیه اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به پاسخ گویی به سؤالات شرعی شهروندان خوزستانی اظهار داشت: دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی زیر نظر آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در حوزه علمیه اهواز راه اندازی شد.

وی به ساعات کار دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی در حوزه علمیه اهواز اشاره کرد و گفت: این دفتر صبح ها از 9 تا 13 و بعد از ظهرها از 5 تا 7 به سؤالات شرعی پاسخ می دهد.

مسؤول دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی حوزه علمیه اهواز با بیان این که پاسخ گویی به سؤالات شرعی در همه ساعات شبانه روز انجام می شود، افزود: با سیستم انتقال مکالمه ای که صورت گرفته، شهروندان خوزستانی می توانند در طول 24 ساعت سؤالات خود را مطرح کنند.

وی با بیان این که آیت الله موسوی جزایری بر پاسخ گویی به سؤالات شهروندان در همه ساعات شبانه روز تأکید داشته است، اضافه کرد: دفتر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، لیست مراکز پاسخگویی به سؤالات شرعی از طریق تلفن در استان‌های گوناگون را اعلام کرد که این دفتر به عنوان مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی در خوزستان معرفی شد.

حجت الاسلام سبط النبی به بیان چگونگی ارتباط مردم خوزستان با دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی حوزه علمیه اهواز پرداخت و بیان داشت: هموطنان می‌توانند با شماره تلفن‌های 5520111 و 5520112 با پیش شماره کد 0611 تماس بگیرند و پاسخ سؤالات شرعی خود را دریافت کنند.

وی اولویت پاسخ گویی به سؤالات شرعی را فتاوای رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: البته در مسائلی همچون خمس، حج، دیه و موارد دیگر اختلافی نام مرجع تقلید سؤال کننده را جویا می شویم.

مسؤول دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی حوزه علمیه اهواز به امکانات این دفتر اشاره کرد و افزود: با امکانی که از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی فراهم شد به 25 هزار سؤالی که مقلدان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پرسیده اند دسترسی داریم و سؤالات را بر این اساس پاسخ می دهیم.

وی به ارتباط آنلاین دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی حوزه علمیه اهواز با دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از این طریق نیز سؤالاتی که پرسیده می شود را در 48 ساعت پاسخ می دهیم.

حجت الاسلام سبط النبی به برخی از مشکلات مقلدان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به این که ایشان رساله توضیح المسائل ندارند و اگر مقلدان بخواهند برای دریافت پاسخ مسائل شرعی خود مکاتبه کنند زمان بسیاری لازم است؛ بنابراین دفتر پاسخ گویی به مسائل شرعی حوزه علمیه اهواز در کمترین زمان ممکن سؤالات را دریافت، دسته بندی و پاسخ می دهد.

لیست مراکز پاسخ گویی به سؤالات شرعی از طریق تلفن که دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراسر کشور معرفی کرده است را اینجا ببینید و برای مشاهده جدید‌ترین استفتائات مرجع عالی قدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای نیز اینجا کلیک کنید./9463/ت302/غ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
بسمه تعالی شأن سلام من الله علیکم والله موفق عزیز روحانی که قبلآ در روستای ما منبر میرفت ش. س. .. الن بعد کشاورزی .. در روستای دهملا زمینه‌ای کشاورزی را بین کشاورزان اقسم کرد چون افرادی مثل ما روستا را ترک کردیم هرچه درخواست کردیم نپذیرفتم خانه داریم مآباواجدادمون از۶۰۰سال کفتن فقط سکونت در روستاپنداشتن زمین دارا بودن خانه سکونت جناب ..ن ساکنه ن منزل ن کشاورزی فوری بتام خودش و دو پسرش زمینی مرغوب دن دهات گرفته سند شش دونگ سیم سرب درسته کدام قانون این حرکات امت را بدبین نسبت ب روحانیت معذظ ‌مکرم مکدر میکنه همه واهنه دارن که با امام س ص رابطه داره حضرت علی علیه سلام فرموده اگر حقی در شکم طفلی در رحم مادرش من علی ع شکم مادرش را پاره وحق را می ستانم واله پلی التوفیق والله المستعان ذلك بانهم شاقوا الله ورسوله ومن يشاق الله فان الله شديد العقاب ۳۱۳
0
0