۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۰۴۱۷۷
امام جمعه نجف آباد:

مدیریت جهادی تنها راه رسیدن به اهداف اقتصادی و فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با بیان این که نظامی اسلامی ارتزاق شده از اندیشه های ناب افرادی مثل شهید مطهری است، گفت: این افراد در کوران حوادث انقلاب و شکل گیری انواع فرقه ها و گروه هایی که در لباس اسلام بر ضد اسلام تبلیغ می کردند، برای حمایت از اسلام و انقلاب به پا خاستند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته نجف آباد، ادعیه وارد شده از طرف معصومین(ع) را مهم ترین منشور امام شناسی عنوان کرد و گفت: از جمله دستاوردهای امام هادی(ع) که امشب به نقلی مصادف با شهادت این امام همام است، زیارت جامعه کبیره است.

 

وی با ذکر حدیثی از امام هادی(ع) که دنیا را به بازار و جان انسان را به سرمایه تشبیه کرده اند، بیان داشت: حضرت در ادامه حدیث این گونه بیان می دارد که قوم کمی در این دنیا تجارتشان سود می کند و اکثر مردم دچار خسران و ورشکستگی می شوند که باید سعی کنیم در سایه علم و عمل و در مکتب اهل بیت بیشترین سود را از این تجارت ببریم.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان سالگرد شهادت استاد مطهری، گفت: نظامی اسلامی ارتزاق شده از اندیشه های ناب چنین افرادی است که در کوران حوادث انقلاب و شکل گیری انواع فرقه ها و گروه هایی که در لباس اسلام بر ضد اسلام تبلیغ می کردند، به پا خاستند.

 

وی این بزرگان را بالاترین لطف الهی در این عصر و زمان دانست و بیان داشت: اشخاصی هم چون شهید مطهری کشته شده در راه کج فهمی ها و انحرافاتی شدند که جوانان این مرز و بوم را در کوران انقلاب اسلامی به چالش کشیده بود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به روز معلم، علم واقعی را همگام با اخلاص دانست و افزود: آنانی که در میدان علم با دل، زبان و بیانی آلوده وارد می شوند و قصدشان کسب درآمد از علمشان است، بدترین افرادی هستند که باعث به ظلمت کشیده شدن علم نیز خواهند شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: معلمین امانت داران روح انسان هستند و به نحوی دنبال کننده راه انبیاء  هستند و این امانتداری آن چنان سخت است که نه تنها باید مواظب باشند که در این امانت خیانت نکنند بلکه پاسدار فرهنگ جامعه نیز باشند.

 

امام جمعه نجف آباد مدیریت جهادی را تنها راه موفقیت در جبهه امروز عنوان کرد و افزود: اکنون در عصری زندگی می کنیم که جبهه کفر و نفاق با تمام توان در مقابل جبهه اسلام ایستاده است و با وجود تمام سختی هایی که مردم تحمل می کنند باز چنان فهمیم و صبور هستند که حتی لحظه ای در برابر دشمن کوتاه نمی آیند.

 

وی با بیان این که انتقاد در برابر مسائل پیش رو اشکالی ندارد، تصریح کرد: ما باید سعی کنیم در برابر این مشکلات دچار ناشکری نشویم و دولت نیز سعی کند با مدیریت جهادی در جبهه اقتصاد و فرهنگ با تمام اخلاص و همت خود به میدان آیند.

 

حجت الاسلام حسناتی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، علم را ستون خیمه دین عنوان کرد و افزود: ستون ایمان علم است و علم همیشه با معرفت همراه است و معرفت الهی از افضل علوم است و زمانی اسلام از میان خواهد رفت، که علم و معرفت نیز خاموش شود.

 

وی با اشاره به سخنی دیگر از امام کاظم(ع) درباره 4 رکن علم، گفت: خداشناسی، خودشناسی، شناخت هدف آفرینش و دشمن شناسی، چهار رکنی است که باید هر مسلمانی آن را به بهترین و افضل ترین وجه بیاموزد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد کوتاهی در بیان مسائل شرعی را از جمله کاستی های موجود در جامعه عنوان کرد و افزود: در کنار خداشناسی و تقویت معارف و باورهای دینی باید دستورات و بایدها و نبایدهای الهی که همان مسائل شرعی هستند نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: در گذشته علماء و مراجع بزرگ به این امر بسیار اهتمام داشتند ولی اکنون شاهد بی توجهی به این مسائل شرعی هستیم در حالی که این تکالیف است که باعث خواهد شد انسان به کمال نهایی خود برسد و این ظلم بزرگی است که این احکام را به فرزندانمان نیاموزیم که روش زندگی براساس همین احکام شکل می گیرد.

 

امام جمعه نجف آباد درباره ویژگی های افضل اعمال نیز گفت: خلوص و رضایت الهی در برابر کارهایی که انجام می دهیم، دوام و سختی عمل، همراه شدن با حق و شناخت آن، پرهیز از گناه از جمله ویژگی های افضل اعمال است که سبب قرب الهی خواهد شد./1306/پ202/ب

ارسال نظرات