۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۰۲۵۵۳
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

حضرت زهرا پیوند دهنده نبوت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان این‌که حضرت زهرا(س) پیوند دهنده نبوت و امامت است، گفت: سیادت و انتساب به بیت حضرت فاطمه(س) جایگاه والا و ارزشمندی است که شیعیان و مسلمانان حقیقی برای این انتساب ازرش و اعتبار بالایی قائلند.
حضرت زهرا

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌ علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که وجود نازنین کوثر پیامبر حضرت فاطمه زهرا(س) به حق، عطیه الهی و نعمتی است که تا ابدیت می‌درخشد، گفت: حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی بشر، نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: بصیرت، عصمت، علم، معرفت، طهارت و عصمت حضرت زهرا(س) از ویژگی‌های خاصی است که خداوند به ایشان عطا فرموده است و مقام و منزلت حضرت به اندازه‌ای است که خداوند صحیفه فاطمیه را که کتاب نقشه راه امت اسلام است به این دردانه حضرت رسول(ص) سپرده است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌ علمیه قم با اشاره به بصیرت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: شخصیت حضرت زهرا(س) دارای ابعاد گوناگونی است که می‏توان به بصیرت به عنوان بارزترین این ویژگی‏ها اشاره کرد.

حجت‌الاسلام رضوی‌مهر با بیان این که ویژگی‏های حضرت زهرا(س) در هر عصری اسوه و نمونه است و جامعه را به سوی بیداری، هوشیاری و ظلم‏ستیزی سوق می‌‏دهد، خاطرنشان کرد: حضور در عرصه جهاد در زمینه پرستاری از پیامبر(ص) در جنگ احزاب، همفکری با امام علی(ع)، برخورد با مخالفان و فتنه انگیزان، نقش مادری و تربیت فرزندان، ارتباط و تعامل با همسایگان، مدیریت منزل، تبیین قرآن و تبیین فقه رسول برخی از ویژگی‏های برتر این بانوی باعظمت است.

وی حضرت زهرا(س) را پیوند دهنده نبوت و امامت معرفی کرد و گفت: حضرت زهرا(س)علاوه بر همسرداری دارای ویژگی‌هایی همچون مدارا با مردم، قناعت و اقتصاد در زندگی، عدم اسراف، عبادت و معنویت و عدم توجه به ذخایر دنیوی نیز بود.

رییس مؤسسه نور ایمان قم انتساب به خاندان رسالت را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: سیادت و انتساب به بیت حضرت فاطمه(س) جایگاه والا و ارزشمندی است که شیعیان و مسلمانان حقیقی برای این انتساب ارزش و اعتبار بالایی قائلند.

وی در ادامه به مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اهداف این حضرت، نزدیک کردن انسانیت به خدا، تبیین فرمایشات رسول گرامی اسلام و شناسایی جایگاه امامت و ولایت در رهبری دنیای اسلام است.

حجت‌الاسلام رضوی مهر بیان داشت: باید با فرهنگ فاطمی برگرفته از مدیریت جهادی و عزم ملی با بنیاد هدفمند اقتصادی، رویکرد و چشم‌انداز پیشرفت و توسعه را برای امت اسلام در سراسر عالم رقم بزنیم.

وی با بیان این‌که باید قبل از سخن گفتن با عمل تبعیت خودمان را از گل آشیانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به کرسی عمل بنشانیم، تصریح کرد: باید با این تبعیت بصیرت، ولایت‌مداری و جهاد و شهادت در راه خدا را ارمغانی آسمانی بدانیم.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌ علمیه قم با اشاره به این مطلب که رمز یا فاطمةالزهرا(س) در جبهه‌های جنگ فتح‌الفتوح به ارمغان می‌آورد، یادآور شد: رزمندگان در جبهه‌ها آرزو داشتند حتی در شهادت نیز از سینه و پهلو مجروح شده و چون مادرشان فاطمه(س) خدا را ملاقات کنند.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از افتخارات بزرگ نظام اسلامی ایران این است که فرزند برومند حضرت زهرا(س)، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با استفاده از افکار نورانی مادرش، درخت انقلاب را غرس کرد و استمرار این نظام و رهبری جامعه مسلمین از سوی رهبر معظم انقلاب، افتخاری مضاعف است./907/ت302/ن

ارسال نظرات