۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۰۲۳۰۹
حجت الاسلام ایوبی:

الگوگیری از فرهنگ اسلامی تنها سلاح در برابر فرهنگ مهاجم غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت نجف آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه الگوگیری از فرهنگ اسلامی را تنها سلاح در برابر فرهنگ مهاجم غرب دانست.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نجف آباد مناسبت های مذهبی را عاملی برای تنبیه و تذکر عنوان کرد و گفت: در طلیعه میلاد بانویی قرار داریم که سراسر زندگی اش الگو دهی برای همه بشریت است.

 

وی برگزاری مناسبت هایی هم چون روز زن را بهانه ای برای شناخت هر چه بیشتر الگوهای رفتاری و اجتماعی معصومین (ع) دانست و افزود: شناخت زندگی فاطمه زهرا (س) بهترین سرمشق و الگوی هر انسانی برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است که باید سعی کنیم این ارزش ها در جامعه نهادینه شود چرا که تنها سلاح در برابر فرهنگ مهاجم غرب است.

 

حجت الاسلام ایوبی با بیان آیاتی از قرآن کریم که زنان را اسوه و الگو معرفی کرده است، بیان داشت: شخصی هم چون حضرت مریم(س) به مقامی می رسد که فرشتگان به میزبانی او می آیند و خداوند او را به عفت و پاکی در قرآن یاد می کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زن فرعون از دیگر الگوهای قرآنی است که خداوند در سوره تحریم او را به عنوان الگو و اسوه زنان معرفی کرده است، ولی مقام حضرت زهرا (س) در برابر این بانوان از همه عظیم تر است.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با اشاره به دور شدن جامعه از سبک زندگی اسلامی گفت:‌ ما به عنوان یک مسلمان باید در همه احوال معصومین (ع) را الگو خود قرار دهیم و سبک زندگی الهی و دینی را از آنها بیاموزیم.

 

وی تربیت فرزندان را از دیگر جنبه های سبک زندگی الهی و دینی عنوان کرد و افزود: زنان مهم ترین نقش را در تربیت فرزندان به عهده دارند که بانوی دو جهان حضرت زهرا(س) بهترین الگو و اسوه در این زمینه است چنان که در تاریخ شاهد هستیم مقام و منزلت فرزندان علی(ع) به خاطر مادرانشان بوده است.

 

حجت الاسلام ایوبی درباره ارزش و تکریمی که اسلام نسبت به زن قائل است، بیان داشت: تکریمی که خداوند در قرآن نسبت به زن بیان کرده است، تنها به خاطر نقشی است که تنها او می تواند در جامعه ایفا کند و آن نقش تربیتی است که هیچ معلم و استادی نمی تواند به این میزان تأثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که فرمودند، اگر بانوان خوب را از جامعه بگیرید، جامعه در سراشیبی سقوط است، گفت: اکنون جهان کفر به دنبال رسیدن به چنین هدفی است تا عفت و پاکدامنی را از زنان جامعه بگیرد.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با بیان سخن رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال، و اشاره ایشان به بحث فرهنگ، افزود: یکی از علل نامگذاری امسال به خاطر این امر است که فرهنگ در بخش خانواده ها رو به سقوط و تزلزل است و شبکه های ماهواره ای با برنامه های خود در صدد جذب هر چه بیشتر جوانان و دور کردن آن ها از معارف دین هستند.

 

وی مهم ترین عامل در پاسداشت ارزش های اسلامی و انتقال آن به نسل بعدی را تربیت نسل امروز دانست و اظهار داشت: اگر نتوانیم این وظیفه را انجام دهیم، نسل های بعد از اسلام و ارزش های آنها بی اطلاع خواهند ماند.

 

حجت الاسلام ایوبی از جمله مناسبت های هفته را اعلان انقلاب فرهنگی بیان داشت و افزود: نسل جوان امروز بیش از همه در حال پذیرش فرهنگ غرب است و تأثیر فیلم های غربی سبب شده است تا خانواده متزلزل شده و ارزش های الهی در نظر جوانان پوچ و بیهوده شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: ارزش های الهی چنان در تار و پود جوامع بنیان نهاده شده است، که به صلاح تمام افراد و انسان ها است و هیچ تاریخ مصرفی نیز ندارد تا گروهی آن را متعلق به 1400 سال پیش بدانند.

 

حجت الاسلام ایوبی هم چنین با اشاره به سالروز ارتش و هم چنین تأسیس سپاه پاسداران گفت: این دو بازوی نظام پس از پیروزی انقلاب و 8 سال دفاع مقدس هم اکنون هم چون دو برادر صمیمی و در بخش های مختلف به خصوص پیشرفت های نظامی به جایی رسیده اند که تبدیل به یک اقتدار بزرگ نظامی در جهان و عاملی برای دلهره دشمنان شده اند.

 

وی در پایان با اشاره به اوضاع کشورهای اسلامی به خصوص مصر بیان داشت: مصیبت هایی که اکنون در کشورهای اسلامی شاهد هستیم، نه به یکباره که به مرور زمان شکل گرفته است و دشمن با شعارهایی چون دفاع از دموکراسی و رواج تفکرات غربی، بزرگترین شکاف را در بدنه نظام این کشورها با از بین بردن استقلال آنان به وجود آورده است. /939/پ202/ب

ارسال نظرات