۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۲۰۰۲۲۶
حجت الاسلام حسناتی:

وصیت نامه های شهدا رمز پیروزی در میدان فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد بررسی وصیت نامه های شهدا را از تکالیف ضروری در این دوران عنوان کرد و افزود: مهم ترین مباحثی که شهدا در وصیت نامه هایشان به آن اشاره شده، مواردی چون مراقبت در اجرای دستورات الهی، بحث رهبری و ولایت فقیه، عدم تفرقه بین امت، ارتباط با ائمه و تأکید بر عفاف و حجاب است.
حجت الاسلام و المسلمين حسناتي؛  امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در نجف آباد شب گذشته در در یادواره شهدا که مسجد جامع این شهر، با اشاره به مقام والای شهدا، گفت: شهدایی که رفتند کاری حسینی کردند، و آنانی که ماندند باید کاری زینبی کنند، و الا یزیدی هستند.

 

وی با اشاره به واقعه عاشورا بیان داشت: بعد از شهادت امام حسین(ع)، سخنرانی های حضرت زینب کبری و امام سجاد(ع) کمتر از کار امام حسین(ع) نبود و 40 روز این کاروان صبورانه پیام شهیدان را از مظلومیت و خاموشی بیرون آوردند.

 

حجت الاسلام حسناتی دنیا را کنونی را نمونه بی مانندی از صحنه کربلا عنوان کرد و افزود: امروز یزدیان زمان به مقابله با اسلام برخواسته اند و ما باید با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء بار دیگر پیام زینب گونه را به گوش جهانیان برسانیم.

 

وی امنیت، آرامش، عزت و کرامتی که اکنون در سطح جامعه شاهد هستیم را یکی از هزاران ثمره خون شهداء دانست که اکنون می توانیم به راحتی به فعالیت های اجتماعی و اقتصادی بپردازیم.

 

نماینده ولی فقیه از جمله راه های مقابله با نبرد فرهنگی را اقتدا به شهداء دانست و گفت:‌ صحنه نبرد اکنون، نبرد فرهنگی و هجمه ها و جنگ نرم است که دشمن به عنوان آخرین راه مقابله با اسلام به آن دست زده است.

 

وی در ادامه افزود: بحث اقتصادی و فرهنگی دو جنبه بسیار مهم در زمانه امروز است که عزتی اکنون جامعه تنها در پرتو خون شهدا و عنایتی که خداوند به سبب این شهدا به ما کرده است.

 

امام جمعه نجف آباد گرامیداشت مکتب شهدا را از واجبات دانست و بیان داشت: همان گونه که نباید از ذکر خداوند حتی لحظه ای غفلت کرد، یاد و خاطره شهداء نیز همانند ذکر خداوند است که باید در لحظه لحظه زندگی از آنها درس گرفت.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از جمله پیام های شهدا، پیام حیات، آزادگی، کرامت، استقلال است که هرگز نباید فراموش کنیم و در این آخرین روزهای سال بهترین فرصت است تا میزان ارتباط با شهدا و ادا حقوق آنان را با خود مرور کنیم.  

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به مقام شفاعت شهدا در آخرت گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند و طبق روایات در روز قیامت می توانند 70هزار نفر را شفاعت کنند.

 

وی وجود 2500 شهید شهرستان نجف آباد را نقطه قوتی برای تمام مردم این شهر عنوان کرد که سرمایه ای هستند که باید از آنها سود برد تا در روز قیامت سرمایه دار وارد صحرای محشر شویم و با توسل به شهدا بسیاری از مشکلات زندگی را حل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه درباره شکرگزاری از این نعمت الهی بیان داشت: باید از این نعمت ها به خوبی بهره برد و از غفلتی که نسبت به آنها داریم و هر کس متصل به شهدا شود، عند ربهم یرزقون است و از خوان نعمت های آنان بهره می برد.

 

وی مهم ترین راه گرامیداشت شهدا را تفکر در وصیت نامه های شهدا عنوان کرد که این وصیت نامه ها همان پیام ها و اهدافی است که شهدا به دنبال آن از جان خود گذشتند.

 

امام جمعه نجف آباد بررسی وصیت نامه های شهدا را از تکالیف ضروری در این دوران عنوان کرد و افزود: مهم ترین مباحثی که شهدا در وصیت نامه هایشان به آن اشاره شده مواردی چون مراقبت در اجرای دستورات الهی، بحث رهبری و ولایت فقیه، عدم تفرقه بین امت، ارتباط با ائمه و تأکید بر عفاف و حجاب است.

 

وی با بیان این که شهدا زمانی دست به قلم بردند که با تمام وجود به کمال انسانیت رسیده بودند و این وصیت نامه ها بزرگترین ثمره حیات آنان است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این نکته که زمان بعد از شهدا خیلی سخت تر از زمان نبرد رودرو است، افزود: اکنون امتحانات سختی گریبانگیر جامعه شده است که نمونه آن را در زمان بعد از عاشورا و وضعیت اسفناک در اسارت داشتند.

 

وی در ادامه بیان داشت: مقام کسی که در آخرالزمان خود را از گناه دور نگاه دارد، کمتر از مقام شهدا نیست و اکنون میدان نبرد، میدان نبردهای اقتصادی و فرهنگی است که باید سعی کنیم از در این میدان ها از شهدا جدا نشویم./939/ پ202/ع

ارسال نظرات