۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۹۹۲۹۳

قدرت نمایی پلیس عراق در سامرا

خبرگزاری رسا ـ پلیس با پوشش هلی‌کوپترهای ارتش به ساختمان شورا حمله کرد و پس از دو ساعت نبرد سنگین مردان مسلح را کشت و گروگان‌ها را آزاد کرد.
پليس عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: مأموران پلیس عراق با حمله به ساختمان شورای شهر سامرا پنج مرد مسلح که این ساختمان را اشغال کرده بودند کشتند و کارکنان شورای شهر آزاد کردند.


به گفته ظفر احمد، معاون پلیس، پیش از حمله نیروهای پلیس برای باز پس گیری ساختمان، یک بمب‌گذار انتحاری، خود را در ورودی شورا که با دیوارهای ضدانفجار حفاظت می‌شد، منفجر کرد و پس از آن مردان مسلح به ساختمان شورا هجوم بردند و طبقه دوم و پشت‌بام آن را اشغال کردند.


به گفته آقای احمد، به این ترتیب کارمندان شورا در داخل ساختمان گرفتار شدند.


پلیس اما با پوشش هلی‌کوپترهای ارتش به ساختمان شورا حمله کرد و پس از دو ساعت نبرد سنگین مردان مسلح را کشت و گروگان‌ها را آزاد کرد.


بنابر گزارش‌ها، در این حمله حداقل پنج نفر کشته و 47 نفر از جمله معاون شورای شهر مجروح شده‌اند.


سامرا مدتها است که نا آرام است و پیکار جویان القاعده و داعش، مقامات دولت محلی و نیروهای ارتش و پلیس عراق را هدف حملات خود قرار می‌دهند.


دو ماه پیش هم حمله مشابهی در تکریت سه کشته بجای گذاشت.


قابل ذکر است از حدود دو سال پیش که جنگ تحمیلی غرب در سوریه آغاز شد، تجمع نیروهای نظامی عراق در غرب این کشور و مرز با سوریه، کنترل امنیت را در نقاط دیگر دشوارتر کرده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات