۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۹۹۱۷۵

هفته فرهنگی حسینی در پاکستان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ هفته فرهنگی حسینی از سوی آستان قدس امام حسین(ع) در اسلام آباد پاکستان آغاز به کار کرد.
هفته فرهنگي حسيني در پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالیت های هفته فرهنگی آستان قدس حسینی از روز گذشته با حضور جمعی از مسؤولان این آستان و مدیران مراکز اسلامی در اسلام آباد پاکستان آغاز شد.

 

حجت الاسلام محسن نجفی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و رییس دانشگاه الکوثر پاکستان در مراسم افتتاحیه این هفته با عرض خیرمقدم به حاضران گفت: هفته فرهنگی برای اولین بار در شبه قاره هند برگزار می شود و گام مبارکی برای نشر فرهنگ اصیل اسلامی در پاکستان است.

 

وی از حضور مسؤولان تولیت حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(س) در این مراسم تقدیر کرد و افزود: این اقدام نشان دهنده مسؤولیت پذیری کسانی است که توفیق خدمت در پاکترین مکان جهان را یافته اند. آنان به اینجا آمده تا رسالت جاویدان حسین(ع) را به جهانیان برسانند.

 

حجت الاسلام نجفی ابراز امیدواری کرد هفته حسینی بتواند عصر جدیدی از ارتباط و همکاری میان مسلمانان پاکستان با عراقی ها بگشاید.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پاکستان تصریح کرد: از مسافران سرزمین پاک و مطهر کربلا، سرزمین فداکاری و عشق، سرزمین حوزه های علمیه و علما، کشور جهاد و تلاش، سرزمین عتبات مقدس و کشور سختی و مشکلات کمال تشکر را داریم.

 

افضل الشامی، معاون تولیت آستان قدس حسینی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هر ملتی دارای ویژگی منحصر به فردی است، گفت: اگر بخواهیم اشتراک های میان ملت عراق و پاکستان را جستجو کنیم به مقدس ترین اشتراک ها یعنی ایمان عمیق به اسلام و ولایت صادقانه به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) خواهیم رسید.

 

وی به بررسی تفاوت دوران دیکتاتوری صدام و دوران کنونی اشاره کرد و ادامه داد: اوضاع عراق پس از سرنگونی دیکتاتوری کاملا تغییر کرد و تولیت عتبات مقدس در اختیار حضرت آیت الله سیستانی قرار گرفت. بیش از 12 هزار تن در حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(س) در بیست و پنج بخش مشغول به خدمت هستند.

 

به اهتزاز درآمدن پرجم حرم مطهر اباعبدالله(ع) و حضرت عباس(س)، مداحی و افتتاح رسمی هفته فرهنگی از بخش های دیگر این مراسم بود./980/ب902/د

ارسال نظرات