۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۹۸۸۷۵
امام جمعه نجف آباد:‌

جنگ افروزی‌های عالم نشانه به زانو در آمدن مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد گفت: مستکبران عالم هم اکنون مانند گرگ زخمی هستند که برای زنده بودن دست به هر اقدامی می زنند از کشتار مردم بی دفاع چون کشورهای آفریقای گرفته، تا براندازی حکومت یک کشور و این روش صهیونیسم است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.
حجت الاسلام مصطفي حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، دین اسلام را حامی تمام مستضعفان عالم بیان کرد و گفت: معمار کبیر انقلاب در سال 57 در چنین روزهایی با دستور تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان به تمام جهانیان ثابت کرد که این انقلاب بدون تدبیر شکل نگرفته است.

 
 
 
وی دستور امام به تشکیل چنین مرکزی در همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسامی نشان دادند که این انقلاب محرومان و مستضعفان است و هم چنین در همین روزها با دستور تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پایه های انقلاب را هر چه محکم‌تر کردند.
 
 
 
حجت الاسلام حسناتی با اشاره به وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی که گریبانگیر جامعه شده است، افزود: در این زمانه بیش از هر زمان دیگر دولت در رأس و مسؤولان دیگر قوا تلاش های خود را هر چه بیشتر کنند تا در این وضعیت اقتصادی محرومان و مستضعفان خرد نشوند.
 
 
 
وی در ادامه بیان داشت: رسیدن به حماسه اقتصادی تنها با جهاد اقتصادی قابل دست یافتن است و این جهاد در این مقطع زمانی جز ضرورت های دینی هر مسلمانی است تا تمام تلاش خود را به کار ببندند تا از گردنه تحریم عبور کنیم.
 
 
 
نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه با اشاره به فتوای تاریخی میرزای شیرازی که در حدود 120 قبل در چنین روزهایی صادر شده است، گفت: تمام درگیری ها و جنایت های جباران تاریخ بر سر مسائل اقتصادی است و شخصی چون میرزای شیرازی به عنوان مرجع تقلید یه ملت در آن زمان به خوبی این مسأله را تشخیص داد و با تحریم تنباکو جلوی استعمار انگلیس را گرفت.
 
 
 
وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) که ریشه تمام شهوترانی ها و پلیدی ها عالم را در مال و ثروت دنیا عنوان کردند، بیان داشت: استعمارگران عالم در نقطه ای که منبع و ذخیره ای دست پیدا می کردند، آن را جز منافع خود می دانستند و با ارتزاق از خون مستضعفین عالم توانستند به چنین ثروت های هنگفتی دست پیدا کنند.
 
 
 
امام جمعه نجف آباد تنها راه در مقابل این استعمارگران را ایستادگی در برابر آنها دانست و افزود: تنها ایستادگی در برابر طمع کاران عالم است که خواهد توانست آنها را به عقب نشینی وادار کند و میرزای شیرازی با این فتوای خود نشان داد که جایگاه مرجعیت شیعه از هر توپ و تانکی پرقدرت تر است و همین امر باعث شد تا ابرقدرتان عالم به مبارزه با دین و مرجعیت برخواستند.
 
 
 
وی سرنگونی رژیم طاغوت به رهبری امام خمینی(ره) را از دیگر نتایج مرجعیت در طول تاریخ بیان کرد و گفت: دشمنان با این همه عظمت شیعه و اسلام با تأسیس مراکزی پژوهشی به دنبال شناخت شیعه و اسلام برآمده است تا بتواند به مقاصد پلید خود دست پیدا کند.
 
 
 
حجت الاسلام حسناتی تفرقه افکنی دشمن را مهمترین دستاورد سال های اخیر دشمنان اسلام دانست و افزود: دشمنان انسانیت در هر کجای عالم با هر وسیله ای که توانسته اند به جنگ با بشریت آمده اند که نمونه در روزهای اخیر کشورهای اوکراین و آشوبی است که در این کشور برپا کرده اند.
 
 
 
وی این گونه آتش افروزی ها را نشانه به زانو در آمدن دشمن بیان کرد و گفت: مستکبرین عالم هم اکنون مانند گرگ زخمی هستند که برای زنده بودن دست به هر اقدامی می زنند از کشتار مردم بی دفاع چون کشورهای آفریقای گرفته، تا براندازی حکومت یک کشور و این روش صهیونیسم است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.      
 
 
 
حجت الاسلام حسناتی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته عظمت انسان را در بندگی خدا عنوان کرد و افزود: عالم هم چون جنگل بی قانون نیست، بلکه دارای حساب و میزان است و این عالم به گونه ای برای آدم خلق شده است تا انسان به تمام از آن بهره ببرد و به بالاترین مقام و رشد و عظمت الهی برسد.
 
 
 
وی رعایت حدود بندگی را که همان تقوا است، را مهم ترین وظیفه انسان در این عالم عنوان کرد که با استفاده از نعم الهی و آن چه خداوند برای او طیب و حلال آفریده است به سوی عمل صالح و پاکی اخلاق و رسیدن به هدف نهایی که همان قرب الهی دست می یابد.
 
 
 
نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به سخن از حضرت علی(ع) سه راه را برای رسیدن به رضوان الهی بیان کرد و گفت: کثرت استغفار و توبه اولین قدم در راه رسیدن به رضوان الهی است که نشانه اوج بندگی و از میان بردن غرور در انسان می شود.
 
 
 
وی نرم خویی را از دیگر راه های رسیدن به رضوان الهی بیان داشت و افزود: تکبر ریشه تمام رذایل اخلاقی است و در مقابلش تواضع است که سبب خرد شدن غرور در انسان می شود و زمانی که این اعتقادات قوی شود، گناه از زندگی انسان بیرون خواهد رفت.
 
 
 
 امام جمعه نجف آباد ریشه بدبختی بشریت را غرور عنوان کرد و بیان داشت: از جمله عوامل تکبر که در انسان سبب غرور می شود، مال، قدرت، قیافه، علم، عمل است و زمانی که انسان بدون تهذیب به مقامات علمی برسد، این علم برای او بتی خواهد شد که او را از تمام کمالات بشری دور خواهد کرد.
 
 
 
وی از عوامل رسیدن به تواضع را سلام کردن به افراد دانست و گفت: نشستن در هر کجای مجلس، رعایت و احترام به حال دیگران در پوشش و و رعایت سادگی در عین رعایت شأن اجتماعی از دیگر مواردی است که سبب رسیدن انسان به تواضع خواهد شد./939/پ202/س
ارسال نظرات