۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۹۷۳۴۳
امام جمعه نجف آباد:

نیروی های نظامی پرچم دار امنیت جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در یادواره سرداران و شهدای نیروی انتظامی نجف آباد گفت: نیروی های نظامی پرچم دار امنیت جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در مراسم یادواره سرداران و شهدای نیروی انتظامی این شهرستان که به مناسبت دهه فجر در مسجد جامع این شهر برگزار شد، بصیرت و معرفت را از جمله ویژگی های شاخص شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

وی با اشاره به تفاوت خدمت در یک مجموعه و نظام اسلامی با یک مجموعه طاغوتی گفت: خداوند در آیه «الَّذِینَ ءَامَنُواْ یُقَاتِلُونَ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ کَفَرُواْ یُقَاتِلُونَ فىِ سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَان‏» به زیبایی به این مسأله اشاره کرده است.

 

حجت الاسلام حسناتی هدف و چرایی نبرد را از مهم ترین تفاوت های یک نظام جمهوری و طاغوتی دانست و افزود: در میان تمام ملل و اقوام جنگ و خونریزی وجود دارد و از تفاوت های اصلی این نبردها این است که شخص برای چه کسی و به چه انگیزه و هدفی وارد میدان نبرد شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: برای جنگ در یک نظام الهی نیازمند دو شرط اساسی ایمان و هجرت هستیم که هر دو مقدمه جهاد در راه خداوند است و شرط قبولی و رمز یک رزمنده در میدان جهاد فی سبیل الله ایمان واقعی است که او را به درجه مجاهدین راستین می رساند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در مورد هجرت به عنوان شرط دوم در میدان نبرد گفت: هجرت دارای دامنه وسیعی است گاهی هجرت از وابستگی ها، گاهی هجرت از مبدأ و مقصد زندگی است و مهمتر از همه هجرت از نفس، خودپرستی و خود دوستی است.

 

وی در ادامه حب نفس را از جمله عوامل دوری از جهاد در راه خدا دانست و بیان داشت: تا زمانی که انسان نتواند به ایمان واقعی دست پیدا کند و به دور از تمام تعلقات دنیوی تنها به خاطر خدا و رسولش دست به هجرت بزند، نخواهد توانست از خود و خودپرستی دور شود.

 

امام جمعه نجف آباد وجود امنیت در یک جامعه اسلامی را از مشخصات بارز یک نظام اسلامی دانست و افزود: زمانی که انسان با معرفت و بصیرت وارد مشاغلی چون نیروی انتظامی شود، هیچ گاه از ایمان و راهی که وارد آن شده است، بر نخواهد گشت و چرخیدن چرخ های صنعت و دانش در جامعه مرهون بیداری، مجاهدت و هوشیاری همین نیروی نظامی است.

 

وی با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، نیروی های نظامی را دژ مستحکم جامعه اسلامی دانست که تا ظهور جامعه اسلامی و حجت خدا و استقرار عدل مطلق در کل جهان از ایمان خود دست بر نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به ویژگی بی نهایت طلب بودن انسان بیان داشت: این موجود خاکی بین دو بینهایت خوبی و بدی قرار گرفته است و اگر توان و نیروی خود را در راه خدا مصرف نکند بی گمان در راه شیطان به کار خواهد برد.

 

وی رشد تکنولوژی در جبهه شیطان و دشمن را نمونه بارز این بی نهایت طلبی دانست که هر روز بیشتر با استفاده از نیروهای نظامی شان به جان ملت های بی دفاع می افتند و در پی نابودی آنها هستند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه در مورد راه های تذکر در جامعه خاطرنشان کرد: پیامبران و انبیای الهی در ابتدا مأموریتشان با موعظه و ادب و آرامش به تبلیغ دین می پرداختند که این نشان از فطرت الهی انسان دارد که تا زنده است، این فطرت الهی از بین نخواهد رفت ولی گاهی هوی و هوس سبب دفن شدن این فطرت می شود که در اینجا باید دست به اتمام حجت زد.

 

وی بی نیازی را مقدمه طغیان انسان دانست و افزود: نمونه های عینی این طغیان را می توان در زمان حضرت موسی(ع) و در زمان امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب شاهد بود که طغیان گران هیچ گاه گوشی برای شنیدن نصیحت انبیاء و اولیاء الهی ندارند.

 

امام جمعه نجف آباد هدف از قیام امام حسین(ع) و برپایی حکومت توسط حضرت علی(ع) را احیای سنت پیامبر (ص) و برپایی عدل الهی بیان کرد و گفت: اگر هدف از نبرد رضایت خداوند و اجرای فرامین الهی باشد، حتی در برابر جوسازی های دشمن نیز خواهد ایستاد همان گونه که ائمه معصومین(ع) ایستادگی کردند.

 

وی شهدای نیروی انتظامی را نیز نمونه بارزی از برپاکنندگان عدل در جامعه اسلامی دانست که در زمان کنونی شاهد آن هستیم و این جانفشانی ها برای رسیدن جامعه اسلامی به عزت، امنیت جهانی و برپایی حدود الهی است.

 

حجت الاسلام حسناتی تهدیدات دشمن را برای حمله به ایران از سر ترس آنان دانست و بیان داشت: اگر قلدران عالم توان مقابله با ما را داشتند لحظه ای تأمل نمی کردند و نمونه آن را در کشورهای سوریه و عراق و حتی در کشور فلسطین شاهد هستیم که نتوانسته اند راه به جایی ببرند با این که این کشورها حتی دارای ارتش مجهزی نبودند.

 

وی 8 سال دفاع مقدس را نمونه بارز شکست دشمن عنوان کرد و افزود: دفاع 8 ساله سبب شد تا انقلاب ایران به تمام جهان صادر شود و این پیروزی تنها مرهون خون شهدایی است که ما بر سر سفره آنان ارتزاق می کنیم که آن گونه با وحدت و انسجام خود غربت اسلام و مسلمانان را به عزت تبدیل کردند.

 

نماینده ولی فقیه درباره مهم ترین تفاوت پلیس اسلامی با پلیس طاغوت گفت: خدمت در یک مجموعه اسلامی با نیت خالص و بصیرت است که هر چه این بصیرت و آگاهی بالاتر رود، مقامش نیز بالاتر خواهد رفت در حالی در یک مجموعه طاغوتی که پیامش چیزی جز جهل و بی خبری نیست و چشم و گوش بسته تنها دستور را اطاعت می کنند و هر چه این جهل بیشتر باشد، درجه و مقامش بالاتر می رود.

 

وی در پایان از جمله اهداف برگزاری این گونه مراسمات را تذکر و یادآوری یاد شهیدان عنوان کرد و افزود: شما نیروهای نظامی اکنون جا پای شهدا گذاشته اید و مسؤولیتی بس بالا دارید و باید با دارا بودن اخلاق نیکو در عین قدرت و نفوذناپذیری در برابر تهدیدات دشمن هر چه بیشتر هوشیار و با بصیرت باشید./939/پ202/ب

ارسال نظرات