۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۵۶۵۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ایستادگی در برابر کفر نشانه بارز امت اسلامی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ایستادگی در مقابل کفار را یکی از نشانه‌های امت اسلامی ذکر و اظهار کرد: دشمنان از این که پیروان اهل تسنن و تشیع با یکدیگر وحدت داشته باشند و به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کنند
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عصر سه شنبه در جمع مردم شهرستان مرزی راز و جرگلان، با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی در بین ملت های مسلمان، اظهار کرد:مسلمانان وظیفه شرعی و ملی دارند که با هوشیاری خود مانع از رسیدن دشمنان به اهداف شوم شوند.
وی با بیان این که دشمنان همیشه برای از بین بردن اتحاد بین ملت های اسلامی تلاش می کنند، افزود: مسلمانان بایستی برای جلوگیری از نفوذ و دخالت بیگانگان وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و از هر گونه تفرقه دوری کنند.
امام جمعه بجنورد اضافه کرد: اکنون عده ای در کشورهای اسلامی به نام ملت مسلمان دست به جنایت های هولناکی می زنند در حالی که این گروه ها جزء اسلام نیستند و در واقع می خواهند با حمایت کشورهای غربی، بین ملت های مسلمان اختلاف اندازند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی جریان های تکفیری و وهابی را از این دسته دانست و گفت: این گروه ها اقدام به تخریب، ایجاد رعب و وحشت و تفرقه در بین امت های اسلامی می کنند اما مسلمانان باید هوشیار بوده و از این جریان ها اعلام برائت کنند.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی از مسلمانان خواست تا با هوشیاری و بصیرت، دشمنان اسلام را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.
وی ایستادگی در مقابل کفار را یکی از نشانه‌های امت اسلامی ذکر و اظهار کرد: دشمنان از این که پیروان اهل تسنن و تشیع با یکدیگر وحدت داشته باشند و به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کنند واهمه داشته و به همین دلیل نیز تمام تلاش خود را برای از بین بردن وحدت اسلامی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، با بیان این که در حال حاضر ایران اسلامی با شتاب مناسب مسیرهای پیشرفت و تکامل را طی می‌کند، افزود: امروز پس از دوران سیاه ستم شاهی و سلطه بیگانگان در کشور، ملت ایران با عظمت و مستقل روی پای خود ایستاده و در بخش های مختلف به مؤفقیت های چشمگیری دست یافته است.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی عنوان کرد: بذر انقلاب اسلامی ایران در بیست و دوم بهمن ماه سال 57 جوانه زد و در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نیز این بذر و نهال کوچک شکوفا شد.
وی با تأکید بر این که می باید قدر نعمت انقلاب و نظام اسلامی را بدانیم، افزو: دهه فجر فرصت مناسبی برای یادآوری عزت و سربلندی ملت ایران بوده و بر این اساس می باید در این ایام برنامه هایی باشکوه برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از متولیان و مسؤولان خواست تا در ایام دهه فجر زمینه حضور بیشتر مردم و علی الخصوص جوانان را در برنامه های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کنند و در این برنامه ها بیش از گذشته از ظرفیت های مردمی استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران در بین نسل جوان است.
وی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی تمام تلاش خود را برای سیاه نمایی و دور کردن مردم از انقلاب و نظام کرده اند اما مردم بصیر ایران اسلامی در گذرگاه های مختلف اثبات کرده اند که ذره ای از آرمان های امام(ره) و انقلاب فاصله نگرفته اند.
در این دیدار آخوند رحیم صمدی، امام جمعه اهل سنت بخش مرزی جرگلان و عضو شورای فتاوی اهل سنت استان خراسان شمالی نیز بر لزوم وحدت بین شیعیان و پیروان سنی مذهب تأکید کرد و گفت: هر گونه تفرقه در بین مسلمانان سبب می شود تا دشمنان برای دستیابی به اهداف خود وارد منطقه شوند.
به گفته وی باید مسلمانان با همدلی و صمیمیت در مقابل توطئه‌های استکبار ایستادگی کنند و اجازه ندهند دشمنان با تهاجم به ارزش های اسلامی به غارت داشته های مادی و معنوی مسلمانان بپردازند.
آخوند صمدی یکی از این تهاجم های دشمنان را شبیخون و حمله فرهنگی دانست و تصریح کرد: مسلمانان می باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان که ارزش های اسلامی ملت های منطقه را هدف گرفته، مقاومت کرده و با حفظ اتحاد زمینه گسترش دین اسلام را فراهم کنند.
گفتنی است، شهرستان مرزی راز و جرگلان در 28 اسفند سال گذشته به عنوان هشتمین شهرستان خراسان شمالی تأسیس شد، شهر راز مرکز این شهرستان جدیدالتأسیس در 140 کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.
حدود 10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می‌دهند که در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان سکونت دارند./9314/پ202/س
ارسال نظرات