۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۸۹۰۰۰

اعزام هزار و 700 مبلغ همزمان با دهه اول محرم به شهرستان های لرستان

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که محرم، ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست، گفت: حدود هزار و700 مبلغ بومی و غیر بومی جهت انجام امر تبلیغ، از سوی سازمان تبلیغات لرستان به شهرستان های استان اعزام شده است.
اعزام مبلغان ماه محرم الحرام

حجت الاسلام سعید مهدوی، رییس تبلیغات لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مبلغان و روحانیان باید از همه توان، ظرفیت و شور و نشاط خود برای تبیین جایگاه اهل بیت (ع) در عزاداری های حسینی استفاده کنند.

وی با بیان این که فرهنگ نابی که امام حسین(ع) در کربلا پایه ریزی کرد، به گروه خاصی اختصاص ندارد، تصریح کرد: این فرهنگ، سیره و روش بیشتر آزادی خواهان جهان است، امروز این تفکر در دنیا به سرعت رشد کرده است.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: وظیفه مبلغان و روحانیان در این برهه از زمان، انتقال این فرهنگ به جوانان است، البته فرهنگ اصیل عاشورا، نه بدعت های غلط و عرفان های کاذبی که دشمنان برای ضربه به اسلام طراحی کرده اند.

وی گفت: همزمان با دهه نخست محرم قریب هزار و700  مبلغ بومی و غیر بومی به امامزادگان، مساجد و حسینیه‌های شهرستان ها و مناطق محروم برای مشارکت در برگزاری مراسم عزاداری اعزام ‌شده اند.

رییس تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این که اگر قیام سیدالشهداء نبود، امروز ما نمی­ توانستیم پیروز شویم، افزود: انقلاب اسلامی ایران پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.

وی با اشاره به برخی تحریفات موجود در نوحه‌ها و شعارهای ایام محرم، خطاب به مبلغان گفت: باید عزاداری‌های حسینی بسیار ساده، نماد محبت بوده و از خشونت، ‌تشریفات و تجملات به دور باشد.

حجت الاسلام مهدوی گفت: حضور روحانیان در ایجاد فضایی معنوی در مراسم های عزاداری ماه محرم بسیار مؤثر است.

 رییس تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این که باید فضای مناسب فرهنگی مذهبی ایجاد شود، گفت: در ایام محرم علاوه بر اعزام مبلغ دینی، اداره کل تبلیغات اسلامی در زمینه برگزاری گفتمان های دینی با موضوع امام حسین(ع) و قیام و فلسفه عاشورا فعالیت خواهد داشت./9451/ت303/ب

ارسال نظرات