۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۸۸۶۷۵
امام جمعه نجف آباد:

آمریکا ام الفساد قرن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد با اشاره به این که استکبار امروز، همان یزدیان دیروز هستند، بیان داشت: مسلمانان تنها با هوشیاری و وحدت و داشتن بصیرت عاشورایی خواهند توانست در مقابل کسانی که اکنون در کشورهای اسلامی دست به شیعه کشی زده اند ایستادگی کنند.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: از جمله معارف کسب شده در ماه ذی الحجه، بحث امام شناسی است و آنانی به این مرحله می رسند که غدیر را درک کرده باشند و آن چه سبب غیبت امام زمان(عج) شده است، نداشتن معرفت نسبت به آن حضرت است و آن که غایب است ما هستیم که حضرت انتظار حاضر شدنمان را در صحنه می کشد که تنها به شعار دادن برای انتظار بسنده کرده ایم.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و خطراتی که در پیرامون آن شکل می گیرد، بیان داشت: این گونه مناسبت ها بهترین دستاویز برای دشمنان اسلام است که این گونه مراسمات را تبدیل به خرافه و فخرفروشی کرده اند و عده ای دانای بی دین در آن سو با برنامه ها و نقشه هایشان و گروهی جاهل دین دار در این سو به این خطر دامن می زنند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه افزود: آگاهی و شناخت نسبت به عاشورا و امام حسین(ع) مهمترین دستاوردش جلوگیری از خرفه پرستی ها و لوث نشدن عاشورا و تربیت انسان های آزاده و فهیمی است که در مسیر حق و تعالی انسان کوشش می کنند.

 

وی با اشاره به این که استکبار امروز، همان یزدیان دیروز هستند، بیان داشت: حسین(ع) به پا خواست تا ریشه یزدیان را بخشکاند آنانی که اکنون در کشورهای اسلامی این گونه دست به شیعه کشی جهانی زده اند، مسلمانان تنها با هوشیاری و وحدت و داشتن بصیرت عاشورایی خواهند توانست در مقابل آنان ایستادگی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد شعار امام حسین(ع) را برپایی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در یک جامعه شیعی که پیرو خط حسین(ع) هستند، کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر باعث به وجود آمدن خطرات بزرگی در جامعه خواهد شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: امام حسین(ع) فدا شد تا بتواند امر به معروف و نهی از منکر که در رأس آن کفر و نفاق و منکرات اخلاقی و منکرات رفتاری است را از میان بردارد و ما باید در زمینه امر به معروف پیرو آن حضرت باشیم.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل، از جمله راه های محبوب خدا شدن را دوری از معصیت عنوان کرد و افزود: ذکر، بیان نعمت های خداوند، بیان صفات خداوند، محبت به بندگان، توکل، و ذکر کثیر و مهم تر از همه بیرون بردن حب دنیا از جمله راه های محبوب خداوند شدن است.

 

وی در ادامه گفت: بازنشستگی در راه کسب کمال وجود ندارد و انسان باید تا قدم آخر در راه رسیدن به کمال الهی بکوشد، چرا که شیطان حتی در لحظه آخر نیز از کار خود دست بر نمی دارد و هر کس مطیع خداوند شده و وارد وادی تقوا گردد، عالم مطیع او خواهد شد.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به حدیث امام صادق(ع) به مواردی که باعث استحکام محبت بین خدا و بنده می شود، اشاره کرد و افزود: راستگویی، مراقبه و محافظت بر انجام اعمال عبادی، ادای واجبات و ادای امانت از جمله مواردی است که سبب استحکام محبت بین خدا و بنده می شود.

 

وی در حدیث دیگری از امام صادق(ع)، 4 دسته از افراد را که خداوند دوست داشتنش را بر خود واجب کرده را بیان داشت و گفت: آنانی که به خاطر خدا با هم دوستی می کنند و آنانی که برای صمیمیت بین دیگران با هم ارتباط دارند و آنانی که سبب پیوند میان افراد می شوند و آنانی که تنها تکیه گاه و توکلشان بر خداوند است، کسانی هستند که خداوند دوست داشتنشان را بر خود واجب کرده است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز 13 آبان تصریح کرد: در این روز که هم زمان با سه واقعه تبعید امام(ره) که حسین وار، عاشورا و کربلایی دیگر رقم زد و فریاد انقلاب را به گوش جهانیان رساند و همین طور به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که ام الفساد قرن می توان نامید، حضرت امام این عمل را انقلاب دوم، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانسته اند.

 

وی در پایان گفت: در روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی  است باید هم با منطق و هم حضور در میدان توطئه و نیرنگ های دشمن جلوی جنگ افروزی ها و عهدشکنی های دشمن را گرفته تا به پیروزی نهایی برسیم./939/پ2202/ع 

ارسال نظرات