۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۸۶۱۱۸
در مرکز تحقیقات حوزه علمیه نجف آباد صورت گرفت؛

انتشار 20 عنوان کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مجری طرح تحقیقاتی کتابچه‌های سبک زندگی گفت: مرکز تحقیقات حوزه علمیه نجف آباد با همکاری کانون پژوهش امیرالمؤمنین(ع) اقدام به تألیف کتابچه هایی با موضوع سبک زندگی اسلام کرده است.
حجت الاسلام حقيقي

حجت الاسلام محمود حقیقی، مجری طرح تحقیقاتی کتابچه های سبک زندگی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی خوانده و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه، برای پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب‌شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره‌جویی در این زمینه همت گمارده است، گفت: یکی از راه های پرداختن به این مسأله  بررسی در متون دینی به خصوص قرآن و روایات عنوان کرد و دلیل چاپ این مجموعه را پاسخ به این نیاز دانست.

 

وی در ادامه بیان داشت: کتابچه های سبک زندگی اسلامی، که با عنوان آداب است، در راستای یک سری فعالیت‌های علمی و تحقیقی در جهت اثرگذاری در بین مردم صورت گرفت که طرح اولیه آن با پیشنهاد امام جمعه شهرستان، از میان موضوعاتی که بیشتر به روز مردم است، 20 موضوع انتخاب و توسط جمعی از طلاب خواهر حوزه های علمیه فاطمیه، زهراییه، الزهرا و فاطمه الزهراء نجف آباد به نگارش در آمد.

 

حجت الاسلام حقیقی درباره مراحل اجرای این طرح اظهار داشت: در ابتدا با ایجاد جلسات آموزشی، توجیهی و آشنایی با روند کار که زیر نظر استادان و قرارداد با انتشارات انصار الامام المنتظر(عج) و تأییدیه علمی از سوی امام جمعه شهرستان و جمعی از مراکز علمی معتبر از مراحل تدوین این کتاب‌ها بوده که به صورت یک حدیث و ترجمه و نکته ای پیرامون حدیث از جمله شعر، نکته ادبی، داستانک  و ... شیوه نگارش این کتابچه‌ها بوده است.  

 

مجری طرح کتابچه‌های سبک زندگی از اهداف اجرای این طرح را آشنایی با متون دینی، آشنایی با روش کتاب نویسی و انجام تحقیقات و استفاده از نرم افزارهای قرآنی و حسن ارتباط و همکاری بین حوزه های علمیه دانست.

 

در ادامه این گفت و گو مهدی خسروی، سرپرست انتشارت انصارالامام المنتظر(عج)، کتابچه های طرح آداب را در تیراژ دو هزار نسخه و شامل موضوعاتی چون آداب شبانه روز، دعا، نماز، مسجد، سفر، قرآن خواندن، سیر و سلوک، آراستگی، پوشش، معاشرت، گفتگو، احترام به والدین، ازدواج،‌تربیت فرزند، تحصیل، تدریس، مدیریت، تجارت، کار، خوردن و آشامیدن بیان نمود.

 

وی هزینه این طرح را بالغ بر بیست میلیون تومان عنوان کرد که برای معرفی هر چه بیشتر این کتابچه‌ها با مدیران ارشد استان و هم چنین درخواست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری برای خرید در حال گفت و گو هستیم و در کتابفروشی های آفتاب خوبان و کتابفروشی انتشارات الامام المنتظر در معرض فروش قرار گرفته است./939/پ202/س  

ارسال نظرات