۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۸۵۵۷۰
امام جمعه نجف آباد:

به زانو در آمدن آمریکا نتیجه وحدت و شکوه سیاسی بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف آباد با فتح الفتوح خواندن حرکت رییس جمهور در سازمان ملل گفت: این حرکت رییس جمهور ایران نتیجه نرمش قهرمانانه بود.
امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به نعمت بزرگ دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس به لطف الهی و رهبری حجت خدا و نائب بزرگوارشان حضرت امام نه تنها یک مقاومت ساده نبود، بلکه ملت با همه هستی اش به مقاومت و نبرد بر علیه دشمن پرداخت.

 

وی در ادامه افزود: باید به پاسداری از این انقلاب ادامه دهیم که سخن قرآن نیز همین است که جنگ افروزان عالم تا زمانی که تسلیمشان نشوی، دست بر دار نیستند و هر کجا ملتی با ذلت سر میز مذاکره نشست، به ذلت رسید و سازشکاری از روی ذلت در مقابل ستمگر جزء بدبختی چیزی به دنبال نخواهد داشت.

 

فتح الفتوح رییس جمهور در سازمان ملل نتیجه نرمش قهرمانانه بود

نماینده ولی فقیه با اشاره به حضور رییس جمهور در سازمان ملل، بیان داشت: صحبت های رییس جمهور که همراه با نرمش مقتدرانه در سازمان ملل و پایین نیامدن از اصول اساسی جمهوری اسلامی و به چالش کشاندن اسرائیل و تأکید بر مسائل علمی و فن آوری صلح آمیز بود،  تنها به پشتوانه شکوه سیاسی و فتح الفتوحی است که در ابتدای سال رقم خورد.

 

وی در ادامه افزود:‌ ایران به عنوان ستاره نشست سازمان ملل به جهانیان نشان داد که تنها براساس اصولی که اسلام، قانون اساسی و رهبری تعیین کرده اند پیش خواهد رفت که اثر آن تسلیم شدن و سربلندی و عزت ایران و به نمایش گذاشتن اقتدار نظامی در جهان امروز است که همان سخن اسلام است که کافر حق تسلط بر مؤمن را ندارد.  

 

جهاد امروز تربیت نسلی است که پشتوانه نظام باشد

امام جمعه نجف آباد جهاد بزرگ امروز را، تربیت نسلی دانست که بتواند با تمام معنی در قد و قامت نظام باشند نه افرادی که هیچ سنخیتی با نظام نداشته باشند و این جز در میدان فرهنگی این دوران میسر نخواهد بود.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به بازگشایی مدارس و وظیفه مربیان در این زمینه بیان کرد: این امانت های الهی حدود 12 سال در دستان شما معلمان و دبیران قرار دارند که هر چه از عزت، کرامت و سربلندی انتظار داریم باید در تربیت این نسل بکوشیم.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه مباحث هفته های قبل با بیان این که معیار سنجش ایمان، میزان محبت به خداوند است، ابراز داشت: محبت اصلی مؤمن خداوند است و با بیان و ذکر نعمت الهی این محبت هر روز افزون تر می گردد و به کمال مطلق خواهد رسید.

 

راحتی عبادت در اطاعت بهتر از خداوند است

وی در ادامه ذکر خداوند را به عنوان بهترین ابزار محبوبیت خداوند بر شمرد و افزود: ‌هر چه محبت نسبت به خداوند بیشتر باشد اطاعت برای انسان راحت تر خواهد بود و چون خداوند عالم با محبت اداره می کند می خواهد که بندگانش نیز او را با محبت عبادت کنند نه با ترس و به شوق بهشت.

 

حجت الاسلام حسناتی ادامه داد: همه انسان ها دارای بیماری هستند و دوای این بیماری تنها در ذکر خداوند است که درد شما گناهانتان است که با غرق شدن در اسماء و صفات الهی درمان خواهید شد.

 

نماینده ولی فقیه در مراتب ذکر، پایین ترین مرتبه را ذکر زبانی عنوان کرد و بیان داشت: شروع تمام کارهای انسان با نام خداوند از جمله ذکرهای زبانی است که بالاترین آن، تلاوت قرآن کریم است و در مرتبه دوم، ذکر قلبی است که با توجه به معانی عبادات خصوصاً نماز همراه است.

 

وی در ادامه افزود: آخرین مرتبه ذکر، عملی است که همه اعضاء و جوارح ما در عبادت خداوند همراهی کنند و علامت محبوب خداوند بودن این است که از بردن نامش لذت ببریم و در کنار ذکر خداوند، یاد پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را نیز به فرزندانمان بیاموزیم.

 

شهید هاشمی نژاد الگوی کاملی برای نسل جوان

وی در پایان از جمله مناسبت های هفته به 25 ذی القعده روز شروع آفرینش زمین و دحوالارض و هم چنین شهادت جمعی از فرماندهان در هواپیمای ارتش و ترور و شهادت شهید هاشمی نژاد که نمونه کامل یک روحانی الگو برای اسلام و نسل جوان که در خطابه و مناظره ها دستی توانا داشتند و شکست حصر آبادان که در 5 مهر هدیه ای الهی به ملت ایران اشاره کرد./939/پ202/ع

ارسال نظرات