۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۸۴۸۲۹
خطیب جمعه نجف آباد:

دفاع مقدس انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت نجف آباد با یاد آوری خسارت شدید دشمنان به کشور ایران در دوران دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی مقدمه ای برای صدور اسلام و بیداری اسلامی بود.
 دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حیدر علی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به این که یکی از افتخارات عصر ما دفاع مقدس است، گفت: 8 سال دفاع مقدس که در یک طرف همه قدرتمندان جهان و در طرف دیگر ملت مؤمن با رهبری الهی و همراهی مردم که سراپا اخلاص و شهادت وشهامت قرار داشتند، ما را به اوج قدرت در جهان رساند.

 

خسارت هزار میلیاردی از طرف دشمن بر کشور ما در دفاع مقدس

 

 وی در ادامه بیان داشت: در طول دفاع مقدس 120 شهر مورد حمله دشمن قرار گرفته که از آن جمله شهر آبادان بیش از هزار بار و تهران بیش از 90 بار مورد بمباران دشمن و شهادت مظلومانه انسان های بی گناهی که در این شهرها زندگی می کردند، از مواردی است که باید برای نسل جوان بیان شود.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با اشاره به آمار سازمان ملل در مورد جنگ 8 ساله گفت: طبق آمارهای این سازمان حدود هزار میلیارد دلار خسارت مالی در طول جنگ بر ایران وارد شده و 1300 روستا به طور کل ویران و با خاک یکسان شده است و این نشان از حمله همه جانبه همه کشورهای جهان علیه ایران با تمام تسلیحات خود دارد.

 

جنگ تحمیلی مقدمه ای بر گسترش اسلام

 

وی در ادامه بیان داشت: آمریکا از ابرقدرتمندان در صحنه جنگ علیه ایران بود که بعد از اشغال سفارتش در سال 58 توسط دانشجویان و شکست در کودتای طبس، زخم خورده تا جایی که توانست در این جنگ از صدام حمایت کند.

 

حجت الاسلام ایوبی به آثار و ثمرات این جنگ اشاره کرد و بیان داشت: ملت ایران در جنگ تحمیلی نشان دادند که می توانند اسلام را فاتح جهان کرد و همین جنگ باعث معرفی شدن انقلاب ایران به کل جهان شد که نشانه آن انقلاب‌هایی است که در سطح جهان در حال شکل گیری است و جنگ سبب رشد صنایع و فراهم شدن حضور در تمام صحنه های علمی را جوانان پدید آورد.

 

بیداری اسلامی ملت ها عامل جلوگیری از جنگ در سوریه

 

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از نهادهای تأثیرگذار در جنگ بیان داشت و اظهار کرد: به فرموده رهبر انقلاب «سپاه از عمق ایمان و اعتقاد، وارد میدان جهاد شد و به موازات جنگ، به تربیت باهوش ترین فرماندهان نظامی همت گماشت».

 

حجت الاسلام ایوبی در مورد انقلابات شکل گرفته در منطقه بیان داشت: با این که جهان اسلام و دیگر کشورهای اسلامی گاهی در برابر انقلاب‌های شان رهبرانی نابخرد دارند که نمی توانند مردم را هدایت کنند، ولی باز مردم آن کشورها به دنبال استقلال و آزادی هستند و همین بیداری ملت ها سبب شد که جلوی جنگ در سوریه گرفته شود و ابرقدرتمندان صحنه را خالی کنند.

 

وی در ادامه خطبه ها با اشاره به داستان ساحران و حضرت موسی(ع) گفت: مفسران در تفسیر این آیات که علت روی آوری ساحران به حضرت موسی(ع) در برابر آن همه تهدیدان فرعون چه بوده، آگاهی و بیداری و شناخت حق را عامل انقلاب در ساحران عنوان کرده اند.

 

بهترین راه هدایت الهی علم و آگاهی است

 

امام جمعه موقت نجف آباد از بهترین راه های هدایت الهی را دانش اندوزی و علم و آگاهی عنوان کرد و افزود: در قرآن و روایات به کسب علم در هر شرایط و وضعیتی تأکید فراوان شده است و این تأکید برخاسته از تأثیراتی است که علم و دانش در زندگی انسان و سرنوشت او ایفا می کند.

 

پشتوانه هر ملتی علم و دانش آن ملت است

 

حجت الاسلام ایوبی با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) فضیلت آنانی که در طلب علم و در جهت بهره بردن در زندگی و آموختن به دیگران گام بر می دارند را برتر و با ارزش از هزار سال عبادت دائم در روز و شب عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این که در قرنی که در آن هستیم، علم و دانش حرف اول را می زند، تأکید کرد: علم و دانش پشتوانه هر ملتی است و امت اسلام باید هر چه بیشتر در جهت تحصیل علم همت کند و گفته امام صادق(ع) اگر آثار علم آموزی را می دانستند حتی در راهش به دست آوردنش خون ها می ریختند، را سرلوحه خود قرار دهند./939/پ202/س

  

ارسال نظرات