۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۸۳۳۷۶

مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه در سیرالئون برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت ولادت با سعادت کریمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختران با حضور بیش از یکصد و پنجاه دانشجوی دختر و پسر مسلمان و مسیحی سیرالئون و ارباب جراید در نمایندگی فرهنگی ایران در فریتاون برگزار شد.
سيرالئون

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم بزرگداشت ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه  (س) در نمایندگی فرهنگی ایران در فریتاون سیرالئون برگزار شد.

 

در این مراسم،  خانم حبیبه کنته کارشناس نمایندگی فرهنگی کشورمان در سخنانی  با بیان اینکه اول ذی القعده هر سال سال روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) دختر و خواهر امام معصوم (ع) است، گفت: چنین روزی در جمهوری اسلامی ایران به منظور احیای ارزش های انسانی دختران و ارتقای جایگاه آنها در جامعه روز ملی دختران نامیده شده است.

 

وی ضمن معرفی برخی القاب کریمه اهل بیت (ع) به عنوان الگو و نمونه کامل برای دختران با بیان اینکه سلامت دختران  در توسعه انسانی نقش اولیه را در جامعه دارد، افزود: حضرت معصومه (س) مظهر کامل یک دختر مسلمان و نمونه و الگوی اعلای انسانیت است.

 

خانم کنته در بخشی ازسخنان خود به معرفی شخصیت کریمه اهل بیت(ع) به عنوان الگوی کامل برای دختران پرداخت و از دختران خواست به منظورداشتن زندگی شرافتمندانه حضرت معصومه(س) را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

 

محمد رضا قزلسفلی  رایزن فرهنگی  ایران نیز در سخنانی به منظور معرفی جایگاه ویژه دختران در اسلام ناب به تشریح روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) در این خصوص پرداخت.

 

وی در بخشی از سخنان خود ضمن برشمردن فواید حجاب مناسب برای فرد محجب با قرائت حدیث " در آینده زنـانی پـیدا می شونـد کـه در عین پوشیدگی بـرهنه اند . هوس بـاز و دل فریب می باشند، موهای خـود را طوری آرایش می کنند که مانند کوهان شتر جلوه می کنـد. اینان داخل بهشت نـمی شوند و حتی بوی آن را استشمام نمـی کنند، با این کـه بوی بهشت از راه بسیاردور شنیده مـی شود " تأکید کرد که  مخاطب پیامبر اکرم (ص) زنان مسلمانی هستند که امروزه با پوشیدن لباس های تنگ و بدن نما علیرغم اینکه لباس به تن دارند اما حجم بدن آنان کاملا پیداست و با اینگونه پوشش چشم هر ناظر سست ایمانی را به خود جلب کرده و موجبات گسترش فحشا و منکرات در جامعه می شوند.

 

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) ، حضرت معصومه (س) و ائمه اطهار (ع) ضامن تامین نیازهای مادی و معنوی انسان ها در همه زمان ها و مکان ها هستند، اظهار داشت: ظلمی که امروز به دختران از سوی استعمار جدید تحمیل می شود با جاهلیت قدیم تفاوتی نداشته و تنها شکل ظاهری تحقیر و تضییع حقوق دختران تفاوت کرده است.

 

رایزن فرهنگی کشورمان تصریح کرد: حضرت معصومه (س)  نمونه کامل برای دختران جوان ، مظهر علم و دانش ، الگوی تحول مثبت و سازنده در جامعه  و اسوه ارزش های قرآنی و اسلامی هستند.

 

در پایان مراسم به هر یک از دختران هدایائی از جمله اقلام فرهنگی ، کتاب و مجله محجوبه اعطا شد. /982/ب103/د

ارسال نظرات