۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۷۸۱۵۹
امام جمعه نجف آباد:

نام شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در طومار مدافعان مظلوم ثبت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام والمسلمین حسناتی گفت: هر آنچه آتش افروزی و جنگ در جهان و در کشورهای عربی همچون عراق، مصر و در جای جای دیگر جهان شاهد هستیم، همه از جنگ افروزی اسرائیل غاصب است.
حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به این که مأموریت بندگان، بندگی کردن خداوند است، گفت:‌ مهم ترین سفارش اولیای خدا به انسان ها، بندگی کردن و رعایت حدود و حریم الهی است و فلسفه یک ماه روزه ماه رمضان نیز همین است که شاید گناه از زندگی بیرون رود.

 

وی در ادامه مباحث هفته های گذشته پیرامون دوستی، اولین دوست انسان را خود خداوند تبارک و تعالی معرفی کرد و گفت: محبوب یک مؤمن، در درجه اول خود خداوند است که اگر این محبت وجود داشته باشد، تمام عبادت ها و اطاعت ها آسان می شود و خداوند این گونه اراده کرده که با محبت او را پرستش کنیم نه به خاطر ترس از جهنم و یا شوق به بهشت.

 

 حجت الاسلام والمسلمین حسناتی با اشاره به این که دوستی خداوند دارای ویژگی ها و نشانه هایی می باشد، افزود: اطاعت از رسول خدا و اطاعت از حکمی که از جانب خداوند آورده بدون هیچ کم و زیادی، اطاعت از خود خداوند، معاد باور و معاداندیشی و دوری از حبّ دنیا است که ریشه تمام خطاهای انسان در دنیا است و مطیع ولایت اهل بیت(ع) بودن از نشانه های دوستی خداوند است.

 

وی از دستاورهای دوستی خداوند را محبوب خداوند شدن دانست و گفت: از دیگر دستاورهای دوستی حد و مرز نداشتن توبه و بخشش تمام گناهان و الهام شدن تشنگی عبادت به او، و قرب الی الله شدن است.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان نجف آباد درباره مناسبت های هفته، با اشاره به روز نماز جمعه در این هفته، گفت: در کمتر از 6 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) اولین نماز جمعه به امامت آیت ا... طالقانی در تهران برگزار شد و نماز جمعه آن چنان دارای اهمیت است که پیامبر اکرم(ص) دومین کار رسمی اجتماعی که پس از ورود به مدینه انجام دادند، برگزاری نماز جمعه بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: هم اکنون بیش از 700 نماز جمعه با عظمت هر چه بیشتر در کشور در حال برگزاری است که این برپایی از برکات مهم خون شهیدان و ارتباط بین مردم و نظام است که در زمان امام معصوم(ع) بر هر مسلمانی واجب ولی در زمان غیبت بین فقها اختلاف است، در صورتی که در بین اهل سنت، نماز جمعه واجب می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی در ادامه با بیان این که مهم ترین کار در ماه رمضان تصمیم گرفتن بر ترک گناه وتوبه است، بیان داشت: لیالی قدری که در پیش است بهترین فرصت برای ذکر، دعا،‌ نیایش، فکر، تدبر، تعمق و بازگشت به سوی خداوند است و شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) که که عظمت خداوند، بناء عظیم و پرچم هدایت است و هر کس بخواهد به جایی برسد باید از کانال این بزرگان بگذرد.  

 

وی در پایان خطبه ها با اشاره به روز قدس در هفته آینده گفت: هر آنچه آتش افروزی و جنگ در جهان و در کشورهای عربی مانند عراق، مصر و در جای جای جهان شاهد هستیم، تماماً از جنگ افروزی اسرائیل غاصب است که هفته آینده دو جهاد در پیش رو داریم، یکی روزه گرفتن در روزهای گرم، که حکم جهاد را دارد و دیگری حضور در صحنه راهپیمایی که شرکت در آن ناممان را در طومار مدافعان از مظلوم و دشمن ستیزی ثبت می کند./939/پ202/س

ارسال نظرات