۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۷۷۷۰۳

توصیه امام جمعه زنجان به طلاب جدید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان در جمع طلاب نو ورود حوزه علمیه زنجان گفت: از همین روزی که وارد حوزه علمیه شده اید باید باور کنید که سرباز امام زمان (عج) هستید و از بین چند میلیون جوان ایرانی شما انتخاب شده اید.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان صبح امروز در بین طلاب نو ورود حوزه علمیه زنجان در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان با بیان این که همه موجودات، فقیر درگاه الهی هستند، گفت: خداوند در دو آیه از قرآن کریم خود را غنی مطلق و همه موجودات را فقیر درگاه ربوبی خود معرفی می کند؛ یعنی اگر یک لحظه رشته فیض الهی قطع شود حیات ما نیز که در دست اوست، به پایان می رسد.

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات چیزهائی را به خود نسبت داده و می گوییم مثلا مالکیت فلان خانه یا فلان ماشین برای من است؛ اما بدانید که همه این ملکیت ها اعتباری است و هیچ چیز مستقلی از خود نداریم.

امام جمعه زنجان در ادامه برای تقریب به ذهن بیشتر مخاطبان اینگونه تمثیل آورد و گفت: غنی بودن ما مانند این است که پدر ما خانه ای برای ما خریده باشد؛ در این صورت ما از خرید خانه و اجاره مسکن غنی شده ایم؛ ولی غنی بودن ما متصل به پدرمان است که اگر خانه را پس بگیرد؛ دیگر غنی نیستیم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به این که هیچ کاری از ما در خداوند اثر گذار نیست، تصریح کرد: وقتی می گوئیم که خداوند غنی مطلق است و به چیزی یا کسی نیازی ندارد؛ یعنی اینکه اگر 7 میلیارد انسان روی زمین او را عبادت کنند، چیزی به خدایی او اضافه نمی شود و اگر کافر هم شوند باز چیزی از خداوند کم نمی شود.

وی در پایان با هشدار به طلاب نو ورود اظهار داشت: شما طلاب نو ورود باید از همین الان توجه و باور داشته باشید که در چه نعمت بزرگی هستید که در این صورت توفیقات شما هم روز افزون خواهد شد؛ شما باید بفهمید که الان سرباز امام زمان (عج) هستید و از بین چند میلیون جوان ایرانی؛ شما برای این امر انتخاب شده اید که باید شکرش را به جا آورید. /949/پ202/س

ارسال نظرات