۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۷۵۵۲۹
عضو هیأت رئیسه مجلس:

کابینه دولت یازدهم باید فراجناحی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس تأکید کرد: معیار اصلی انتخاب اعضای دولت یازدهم از سوی رزییس جمهور منتخب باید اعتدال و فراجناحی باشد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز،  محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر نگرش فراجناحی رییس جمهور منتخب در انتخاب کابینه اظهار داشت: معیار اصلی و مهم انتخاب اعضای دولت آینده باید اعتدال و فراجناحی باشد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری منتخب انتظار می رود در انتخاب وزرا مشی های قول داده شده به خوبی رعایت شود.

 

وی انتخاب وزرا از میان احزاب و گروه های مختلف سیاسی را امری طبیعی از سوی رییس قوه مجریه دانست و اظهارکرد: در این میان افراد مطرح و کارآمد در مجموعه های مختلف سیاسی وجود دارند که در گذشته کارهای جمعی انجام داده و کارنامه موفقی هم داشته اند.

 

فرهنگی یادآوری کرد: آنچه مهم است حفظ همان چارچوب هایی است که جزو شعارهای رییس جمهوری منتخب محسوب می شود که همان اعتدال و فراجناحی بودن اعضای کابینه می باشد، از این رو در انتخاب اعضای دولت آینده نباید به گونه ای عمل شود که تعادل از بین رفته و شائبه جزیره ای عمل کردن به وجود آید.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره رایزنی های رییس جمهوری منتخب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انتخاب وزرا، گفت: شاید در این رابطه با بعضی افراد در مجلس ارتباطی وجود داشته باشد، اما به صورت جمعی چنین ارتباطی وجود ندارد.

 

فرهنگی با تاکید بر لزوم رعایت موازن قانونی از سوی دولت آینده، اضافه کرد: دولت باید در تمام عرصه ها در چارچوب قوانین عمل و نیازهای جدید را در قالب لوایح به مجلس ارایه دهد./935/د102/ج

ارسال نظرات