۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۴۴۲
مبلغ حوزه علمیه اصفهان:

القای شبهات دینی با هدف تخریب مهدویت صورت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غروی گفت: برپایی مجلس امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) کارخانه خیّرسازی است و این سخنان که «هزینه این مجالس را صرف امور خیریه می کنیم» از تفکرات شیطانی است.
مراسم عزاداري شهادت حضرت رقيه در آستان حضرت عبدالعظيم(ع)

حجت الاسلام سیدصادق غروی در مراسم جشن میلاد حضرت رقیه(س)، که امروز در مسجد رسول(ص)نجف آباد برگزار شد، با اشاره به حرکات غیراخلاقی که در میلاد امام زمان(عج) صورت می گیرد، گفت: در احادیث نسبت به امام زمان (عج)خیلی تأکید شده و این قدر که در جامعه تبلیغات در زمینه های مختلف صورت می گیرد در زمینه تبلیغ دین و پاسخ دادن به شبهه ها حرکتی صورت نمی‌گیرد.

 

وی در ادامه گفت: برپایی مجلس امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) کارخانه خیّرسازی است و این سخنان که «هزینه این مجالس را صرف امور خیریه می کنیم» از تفکرات شیطانی است و هر چه مشکل برای ما پیش می آید به خاطر کم شدن مجالس ائمه(ع) است چنان که در حدیث آمده همه بلاها از یک جا نشأت می گیرد و آن گناه آنانی است که فضایل علی(ع) و اولادش را کتمان می‌کنند و برای ائمه(ع) کم می گذارند.

 

حجت الاسلام غروی در ادامه پیرامون اعتقاد دیگر ادیان به حضرت مهدی(عج) گفت: همه ادیان به وجود شخصی اعتقاد دارند که در آخرالزمان می آید و قدرتی ماورای همه قدرت ها دارد و جهان را نجات و از عدل پر می کند، ولی بحث ما با سنی ها در این باره است که آنها قائلند که امام زمان هنوز به دنیا نیامده است و چطور ممکن است کسی این همه سن داشته باشد.

 

وی در مورد شبهاتی که پیرامون امام زمان(عج) وجود دارد، اظهار داشت: یکی از این شبهات سن حضرت است که با توجه به آیات که مورد قبول اهل سنت است به پاسخ این شبهه می پردازیم. با توجه به آیات 142 تا 144 سوره صافات و همچنین 259 سوره بقره و داستان پیغمبرانی چون عزیر و یونس که حدود 40 سال در شکم ماهی زنده ماند و دلیل این امر با توجه به احادیث به خاطر اقرار نکردن به فضایل حضرت علی(ع) بوده است.

 

حجت الاسلام غروی در مورد شبهه دیگری که در این زمینه وجود داشت بیان کرد: با توجه به احادیث وقتی امام زمان (عج) ظهور می کنند همانند جوانی 30-40 ساله می باشند و چگونه این امر ممکن است که در پاسخ این افراد باید گفت:‌ ما محکوم بر زمان هستیم و زمان بر ما اثر می گذارد در حالی که امام زمان(عج) حاکم بر زمان است و امام بر زمان است چنانکه زمان بدون اذن امام تغییر نمی کند.

 

وی در پایان با اشاره به شبهه افکنی هایی که در مورد سه ساله امام حسین(ع)، حضرت رقیه شده است، بیان داشت: دشمنان شیعه در صدند که مهدویت را هر چه بیشتر کم رنگ کنند چون این مسئله به ضرر آنهاست و دارند قدم به قدم پیش می آیند و در اعتقادات مردم خلل وارد می کنند و شبهه می افکنند. /939/پ202/ع

ارسال نظرات