۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۷۳۳۷۰
از سال 90 تاکنون؛

چاپ 150 جلد کتابچه جیبی از سوی طلاب شهرستان نجف آباد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول انتشارات انصارالمهدی(عج) حوزه علمیه نجف آباد گفت: پرورش طلاب، خصوصاً ایجاد فرصت و استفاده از علومی که طلاب آموخته اند و تعامل به حوزه ها و ایجاد رقابت بینشان از اهداف این مجموعه است.
چاپ کتاب

حجت الاسلام محمود حقیقی، مسؤول انتشارات انصار المهدی(عج) حوزه علمیه نجف آباد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با این مجموعه گفت: با شروع سال 90 و آغاز به کار انتشارات انصارالمهدی وابسته به حوزه علمیه، بر آن شدیم که با استفاده از ظرفیت های خود حوزه های علمیه شهرستان دست به انتشار یکسری کتاب های جیبی بزنیم.

 

وی در ادامه ابراز داشت: اولین سری از مجموعه این کتاب ها تحت عنوان «طرح آموزش خانواده» از سوی طلاب و مدرسین آموزش خانواده در 35 جلد به نگارش در آمده و با همکاری سازمان آموزش و پرورش شهرستان در 11 هزار تیراژ زیر چاپ رفته و در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفت.

 

حجت الاسلام حقیقی با اشاره به این که، این طرح ها در موضوعات مختلفی است، در مورد طرح های دیگر این مجموعه تصریح کرد: دومین طرح با عنوان طرح تفسیر با 18 جلد کتاب، طرح آداب سومین طرح این مجموعه با 20 جلد کتاب که در تیراژ 2000 نسخه زیر چاپ رفته، طرح حقوق با 20 جلد و طرح 40 حدیث از دیگر طرح های این مجموعه است.

 

مسؤول انتشارات انصار المهدی در ادامه ابراز داشت: طرح ثواب، که در 33 جلد و به پیشنهاد یکی از حوزه های علمیه خواهران انجام شد، اکنون آماده بهره برداری است.

 

مدرس حوزه و دانشگاه درباره مراحل تهیه این کتاب ها گفت: بعد از ارائه طرح از سوی انتشارات و یا یکی از علماء، موضوعات طرح، به حوزه های علمیه شهرستان ارسال و طلاب علاقه مند در مدتی معین به تهیه و گردآوری مطالب که به صورت یک حدیث و ترجمه و یک نکته است، می پردازند که بعد از گردآوری از سوی جمعی از اساتید مورد بازبینی و رفع اشکال قرار می گیرد، که تاکنون طلاب مدارس علمیه فاطمیه، زهرائیه نجف آباد و طلاب حوزه های گلدشت و ویلاشهر در این طرح شرکت داشته اند.

 

وی گفت: هزینه این مجموعه ها از سوی خود طلاب و کمک خیرین زیر چاپ می رود که با توجه به بالارفتن هزینه های چاپ هزینه هر کتابچه حدود 1500 تا 2000 تومان برآورد شده است. 

 

حجت الاسلام حقیقی، در مورد اهداف این مجموعه بیان داشت: مهم ترین هدف ما نیاز جامعه است و مردم عادی زمانه کنونی دیگر حوصله مطالعه کتاب های قطور را ندارند و دنبال غذاهای آماده و کوچک هستند و به همین علت ما برای این که یک سری نیازهایشان را ساده و سهل الوصول کنیم و از سویی دارای تنوع باشد، دست به چاپ این مجموعه زدیم.

 

وی ادامه داد:  پرورش طلاب، خصوصاً ایجاد فرصت و استفاده از علومی که طلاب آموخته اند و تعامل به حوزه ها و ایجاد رقابت بینشان از دیگر اهداف این مجموعه است.

 

عضو شورای شهر نجف آباد در مورد طرح های آینده این انتشارات گفت: 2 طرح دیگر در دست اقدام داریم، طرح ساده نویسی نامه های معصومین(ع) و طرح دیگر که به سفارش قم است، مربوط به ساده نویسی کتاب های حضرت آیت الله جوادی آملی است که به صورت نکته برداری از کتاب‌های ایشان و موضوع بندی صورت می گیرد./939/ت302/ب

 

ارسال نظرات