۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۱۰۱
حجت الاسلام دهنوی:

سبک زندگی مهدوی، انجام واجبات و ترک محرمات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دهنوی با بیان این که محدودیت های دین به خاطر مصونیت جسم و روان انسان است، گفت: در آمریکا و اروپا فساد غوغا می کند، بنیاد خانواده متزلزل است اما در رعایت حق الناس دقت می کنند تا راحت زندگی کنند.
حجت الاسلام دهنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ حجت الاسلام دهنوی، شب گذشته در همایش سبک زندگی مهدوی در دانشگاه فردوسی مشهد، سبک زندگی مهدوی را سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: زندگی مهدوی همان انجام واجبات و ترک محرمات است. کشور در نهادینه کردن سبک زندگی مهدوی پیشرفت زیادی داشته اما تا رسیدن به زندگی مطلوب حضرت ولی عصر(عج) باید تلاش کنیم.

 

وی با بیان این که محدودیت هایی که خداوند قرار داده است به خاطر مصونیت جسم و روان انسان است، تصریح کرد: به عنوان مثال غربی ها نیز با استدلال های غربی مضر بودن شراب را تایید کرده اند.

 

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به این که غیرت در غریزه انسان ها، فطری است، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند«جد من حضرت ابراهیم غیرتمند بود، اما غیرت من از او بیشتر است و غیرت خداوند نیز از من بیشتر ».

 

رعایت قوانین اجتماعی از ارکان جامعه مهدوی است

این مشاور مسائل خانواده خاطرنشان کرد: قوانین اجتماعی که در غرب اجرا می شود، در اسلام وجود دارد. با رعایت آداب اجتماعی، جامعه مهدوی می شود.

 

وی گفت: در آمریکا و اروپا فساد غوغا می کند، بنیاد خانواده متزلزل است، اما در رعایت حق الناس دقت می کنند. آن ها اعتقاد به زندگی پس از مرگ ندارند، اما حقوق را رعایت می کنند تا راحت زندگی کنند. باور دارند اگر حق دیگران را رعایت کنند، دیگران هم حق آن ها را رعایت می کند.

 

حجت الاسلام دهنوی خطاب به جوانان افزود: حقوق زیادی به گردن ما است که اگر رعایت شود جامعه گلستان می شود به طور مثال، اگر راننده ای بی جا بوق بزند، روی روان جامعه اثر بگذارد، حق الناس است. بزرگان و علما در رعایت حق الناس دقت زیادی داشتند.

 

وی با اشاره به این حدیث که «اگر مردی، همسرش را کتک بزند، با خدا و رسول دشمنی کرده است»، ادامه داد: غربی ها، به حقوق زن به خاطر فشار فمنیسم، توجه افراطی و غیر منطقی می کنند، اما اسلام به اندازه برای زن و مرد حق قائل است.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اولیای الهی زن را به ریحانه تشبیه می کنند، زن جام بلورین و امانت خداوند در دست شماست. نباید آنان را مورد آزار یا خیانت قرار داد.

 

بیان محبت موجب دوستی و مودت بین زوجین می شود

وی با اشاره به آیه«فالصالحات قانتات...» اظهار داشت: یکی از حقوق مرد این است که زن از او اطاعت کند چراکه مرد قوام و مسؤول خانواده و زن مدیر خانه است.

 

حجت الاسلام دهنوی گفت: اگر با زبان به همسرتان ابراز محبت کنید، حس زیبا شناختی او ارضا می شود. پیامبر می فرمایند:«اگر مرد به همسرش بگوید دوستت دارم»، این کلام محبت آمیز، تا ابد از دل زن بیرون نمی رود. بیان محبت موجب دوستی و مودت بین زوجین می شود.

 

وی ادامه داد: به سبب اقتداری که خداوند در غریزه مرد قرار داده است، دوست دارد حامی همسرش باشد و اگر اقتدار مرد شکسته شود، احساس بی لیاقتگی و بی کفایتی می کند.

 

اغلب مطالبی که در کتاب های غربی ها وجود دارد، آموزه های اسلام است

وی گفت: یکی از مهارت های ارتباطی که غربی ها به آن توجه دارند این است که زن و مرد، کار بیرون از منزل را کم کرده و بیشتر کنار هم باشند. که این ها همه از آموزه های اسلام است. روایت داریم که اگر زن و مرد کنار هم بنشینند، آن محل، مکان رفت و آمد فرشتگان می شود، اگر مرد کنار همسرش بنشیند از اعتکاف در مسجد نزد خدا محبوب تر است. کلام محبت آمیزی بین همسران، برابر 70 بار حج است.

 

 این کارشناس مسائل خانواده با ابراز تأسف از عدم رعایت آموزه های اسلامی در تربیت کودکان، خطاب به جوانان گفت: فرزندانتان را زیاد ببوسید. به ازای هر بوسه خداوند یه شما پاداش می دهد./930/پ202/ب

ارسال نظرات