۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۷۱۰۵۹
امام جمعه نجف آباد:

افراد اصلح به مس‍ؤولیت‌ها زینت می‌بخشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: فرد اصلح نباید وامدار هیچ گروه و باندی باشد جز این که وامدار دین و ملت و وامدار حقیقت و کرامت انسانی باشد.
حسناتي
حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در شهرستان نجف آباد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا با اشاره به این که انتخابات از نظر فرهنگ دینی یک حق و بالاتر از آن یک تکلیف است، گفت: انتخابات حاضر بسیار مهم است که افزون بر حضور مردم که یک امر الهی و ترک آن گناه و حرام است، بی‌تفاوت بودن و نقش ایفا نکردن در لحظه و زمانی که باید نقش ایفا کرد، دارای آثار فراوانی است، به خصوص در این انتخابات که به فرموده رهبر معظم انقلاب«دشمنان همه تلاش می کنند اگر بتوانند انتخابات برگزار نشود، اگر نتوانستند،  لااقل ضعیف و سست برگزار شود و باز اگر نتوانستند لااقل انتخاب، انتخاب اشخاص ضعیف تر باشد نه قوی تر».

وی در ادامه گفت: حضور مردم در صحنه ها و سپردن امانت به امانتداران، از رهبری جامعه گرفته تا بحث ریاست جمهوری و شورای شهر همه نشان از جمهوریت نظام اسلامی است که امام بر آن تأکید می کردند و این حضور مردم با ضوابط و قوانین اسلامی ظهور و بروز یک جامعه متمدن و متدین را پایه ریزی می کند.

امام جمعه نجف آباد بالا بودن تعداد کاندیداها را نشان از ذوق و سلیقه های گوناگون دانست و گفت: هر چه جلوتر می رویم جوانان و افراد مختلف جامعه احساس تکلیف و حضور در سرنوشت جامعه پیدا می کنند و خودشان را برای مسؤولیت ها واجد صلاحیت می داند و غالباً آنها که احراز صلاحیت می شوند هم نشان از رشد و بلوغ جامعه است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه اظهار داشت: حضور گسترده کاندیداها و شناخت محدود مردم از این افراد کار را بر انتخاب اصلح دشوار می کند و این مشکل تنها با مسؤولیت شناسی و انجام وظیفه و به میدان آمدن معتمدین مردم و تشکل های مختلف دینی و سیاسی که به دور از مسائل جناحی، سلیقه ای، قومی و قبیله ای و با رعایت میزان و ملاک هایی که بارها در سخنان مقام معظم رهبری بیان شده و با در نظر گرفتن شایسته سالاری بتوانند اصلح ترین را شناسایی و به مردم معرفی کنند.  

امام جمعه شهرستان نجف آباد با اشاره به داشتن دیانت و شخصیت الهی و انسانی به عنوان یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب فرد اصلح گفت: داشتن ملاک های شخصیتی مهم ترین خصیصه در انتخاب فرد اصلح است و آنانی که به جای زینت بخشیدن به این پست ها به دنبال زینت گرفتن از آن هستند انسان های پست، قدرت طلب و ضعف النفسی هستند که در برابر انسان های بزرگی که به این مسؤولیت ها زینت می دهند و آن را برای خودشان ارزش نمی بینند و کرامت هایی دارند که این پست و مقام برایشان ریز و حقیر است، قرار دارند.

وی در ادامه گفت: کرامت نفس، مدیریت، داشتن توان جسمی و روحی، تدبیر داشتن و به کار گرفتن امکانات مادی و معنوی و انسانی و جلوگیری از فرصت سوزی ها، بصیرت، حریت، آزادگی، وامدار نبودن به هیچ گروه و باندی الا وامدار دین و ملت و وامدار حقیقت و کرامت انسانی بودن، از دیگر معیارهای انتخاب اصلح است.

حجت الاسلام  حسناتی با اشاره به این که انتخابات یک عهد و پیمان دو طرفه است، گفت: انتخاب یک قرارداد و یک عهد دو طرفه است و رئیس جمهور و یا اعضای شوراهای شهر تنها جهت دهنده هستند و مسیر را مشخص می کنند و این مردم هستند که باید مسیر را با رعایت مصالح اخلاقی و قانونی و پرهیز از تنبلی و قانون گریزی و رصد کردن امور مسؤولان و هوشیار بودن هر پرقدرت به پیش روند. /939/ت302/س

ارسال نظرات