۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۶۹۴۶۱
امام جمعه نجف آباد:

ارتحال امام خمینی عاشورای عصر بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: انقلابی که امام بنیانگذار آن شد، الگویی برای همه آزادی خواهان دنیا شد و بر ما است که با فکر، اخلاص، شجاعت، تدبیر، جامعیت امام تجدید پیمان کنیم.
امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به ماه پر فضیلت رجب، بعثت پیامبر را نعمتی دانست که خداوند به هیچ امتی عطا نکرده است و ابراز داشت: هیچ چیز مانند صدقه، دعای انسان را اجابت نمی کند، و هر جوابی به دیگران صدقه محسوب می شود.

 

وی با اشاره به مناسبت های هفته، 15 خرداد را عاشورای عصر نامید و گفت: اوج سخنان امام در روز عاشورا در مدرسه فیضیه بود که با به چالش کشیدن شاه باعث دستگیری امام شد از سویی دیگر وجود امام در تبعید همچون خورشید پشت ابر بود که مردم و یارانش از وجود ایشان استفاده می‌کردند، که بعد از 15 سال با تحمل تمام مشکلات و زشتی ها توانستند انقلاب را به ساحل نجات برسانند.

 

حجت الاسلام حسناتی تأکید کرد: 24 سال از رحلت امام خمینی(ره) که الگویی برای همه آزادی خواهان جهان بود گذشته و انقلابی که امام بنیانگذار آن شد الگویی برای همه آزادی خواهان دنیا شد و بر ما است که با فکر، اخلاص، شجاعت، تدبیر، جامعیت امام تجدید پیمان کنیم و روح و فکر و اندیشه امام(ره) را هرگز فراموش نکنیم. 

 

وی با اشاره به رعایت ادب و اخلاق انتخاباتی و حضور هر چه بیشتر و عدم توجه به رسانه ها و تبلیغات غربی گفت: راه نفوذ کشورهای غربی از آنجاست که مردم را مأیوس ببینند و از خستگی مردم در جهت نفوذ و شیطنت در کشور استفاده می کنند و این اصلی ترین خطر برای کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان با اشاره به نام‌نویسی حدود 150 نفر برای انتخابات شوراهای شهر و انتخاب شدن تنها 13 نفر از بین این افراد افزود: انتخاب از بین این افراد برای مردم سخت است و از معتمدین خواست تا با تشکیل گردهم آیی و ایجاد ائتلاف هایی از بین این افراد به انواع افراد اصلح، بتوانند کمکی باشند برای انتخاب اصلح از بین مردم که هر چه قوی تر در این حماسه حضور پیدا کنند و بتوانند با انتخاب افراد اصلح هر چه بیشتر به مشکلات شهر کمک کنند.

 

وی در خطبه اول نماز جمعه در ادامه مباحث هفته‌های قبل در مورد علل دوام نیافتن رفاقت، به 6 مورد دیگر اشاره کرد و گفت: ریز شدن در همه امور و حساب کشی، جر و بحث کردن، رفیق را به عنوان نوکر دانستن، آرمانگرا بودن و ایده آلی فکر کردن، بهانه گیری های بی مورد و نقدهای بی دلیل و حیله گری و خواستن دوست برای مطامع دنیوی از دیگر عوامل دوام نیافتن رفاقت است که در رفاقت حتی بین دو همسر، پدر و فرزند، مادر و فرزند هم وجود دارد./939/پ202/س

ارسال نظرات