۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۶۱۸۱۶

راهپیمایی حافظان حجاب در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی بزرگ حافظان حجاب در مشهد همزمان با شش شهر دیگر کشور، با حضور بیش از دو هزار نفر از دختران محجبه برگزار شد.
حجاب حجاب حافظان حجاب

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، راهپیمایی بزرگ حافظان حجاب در مشهد صبح امروز با حضور بیش از دو هزار نفر از دختران محجبه در محل بلوار سجاد برگزار شد.

 

در این راهپیمایی باشکوه که برای چهارمین سال متوالی و همزمان با شش شهر دیگر کشور برگزار شد، دانش آموزان حافظ حجاب از هشت مدرسه تحت پوشش طرح حجاب ریحانة النبی در ناحیه چهار آموزش و پرورش مشهد حضور داشتند.

 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی چون «الله اکبر»، «پیش به سوی حجاب؛ زیبایی بی پایان»، «ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است؛ ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است»، «خواهرم حجاب تو عزت است»، «ماد ختران عاشورایی سپاهیان زهراییم؛ با حجاب زهرایی شکوه و فخر ایرانیم»، حمایت خود را حجاب اسلامی اعلام کردند.

 

حافظان حجاب همچنین در قطعنامه پایانی این مراسم، بر لزوم مقابله جدی و بلندمدت با بدحجابی تأکید کردند.

 

بیش از 90 درصد دانش آموزان ناحیه چهار مشهد چادری هستند

شبیری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد در حاشیه این راهپیمایی در گفت و گویی، ضمن تقدیر دست اندرکاران مرکز حجاب ریحانة النبی، اجرای طرح حجاب در مدارس این ناحیه را موفق ارزیابی و تصریح کرد: در طول چهار سال اجرای این طرح، حافظان حجاب، به صورت آزادانه حجاب کامل را انتخاب کرده و امروز به صحنه آمده اند تا مروج آن نیز باشند.

 

وی گفت: امروز با توجه به هجمه فرهنگی روزافزون دشمن، حفظ و نهادینه شدن ارزش هایی چون حجاب اسلامی که خون ها برای آن ریخته شده و هزینه های بسیار داده ایم، بیش از پیش ضرورت دارد.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد با اشاره به برنامه های این اداره جهت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف، افزود: ما در این مسأله چه در سطح مدیران و پرسنل و چه در سطح دانش آموزان به طور جد وارد شده و پیگیر هستیم، به گونه ای که هم تعداد دانش آموزان محجبه و هم کسانی که آگاهانه چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده اند در مدارس تحت پوشش این اداره رو به رشد بوده و هم اکنون بیش از 90 درصد دانش آموزان این ناحیه، در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان چادری هستند.

 

شبیری با اشاره به همراهی و نقش مؤثر خانواده ها در پیشبرد طرح حجاب مدارس، ابراز داشت: با توجه به حساسیت منطقه تحت پوشش ناحیه چهار، در تلاش هستیم که در سال های آتی مدارس بیشتری در این ناحیه تحت پوشش قرار دهیم. همچنین در مورد گسترش طرح به سایر نواحی نیز صحبت هایی با مسؤولان انجام شده است./930/پ202/ب

ارسال نظرات