۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۶۱۸
استاد حوزه علمیه:

مقابله با تهاجم‌ فرهنگی و اخلاقی از اولویت‌های آخرالزمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حیدری کاشانی غفلت‌های شیطانی، توجه بیش از حد به دنیا و فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) و قرآن را دلیل اهمیت ندادن والدین به معارف دینی فرزندانشان دانست.
مقابله با تهاجم‌ فرهنگی و اخلاقی از اولویت‌های آخرالزمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدری کاشانی، استاد حوزه علمیه در برنامه سمت خدا با اشاره به این که در روایت داریم ارواح مومنان از یک سپاه هستند و دوستی بین آنها برقرار است، گفت: در مقام‌شناسی امام زمان(عج) مهمترین نکته این است که بدانیم تمام مقاماتی که برای پیامبر ثابت شده (به جز نبوت و رسالت) برای جانشینان و امامان معصوم نیز ثابت شده است و آنها هم صاحب همان مقامات هستند. مقامات حضرت مهدی(عج) همان مقامات پیامبر اسلام است بغیر از مقام نبوت و رسالت. این اعتقاد مسلم شیعه است .
وی افزود: روایتی از امام صادق(ع) داریم که می فرماید: همانا صاحب الامر، سنت هایی از پیامبران به یادگار دارد. یعنی از هر پیامبری یک یادگاری در سیره حضرت مهدی(عج) وجود دارد اما یادگاری او از پیامبر اسلام این است که بر اساس هدایت او هدایت می‌کند و به همان سیره رفتاری او رفتار می کند.
استاد حوزه علمیه با بیان این که قرآن، آئینه تمام نمای سیره پیامبر(ص) است، گفت: امام عصر علاوه بر اینکه معلم قرآن است ما را به حقیقت قرآن، عرفان ناب و حکمت می رساند و ما را به حقیقت راه می دهد. روایت داریم در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) به تمام مردم علم و حکمت می‌آموزند.
وی اظهار داشت: مقام تزکیه یک لطافت و ظرافتی دارد. در تزکیه مقام تعلیم برداشته می شود. مثلا یک بار باغبان شیوه باغبانی را تعلیم می دهد، این معلمی است ولی یک بار باغبان زمینی را انتخاب می کند، زمین را آماده می کند، نهال را می کارد، کودزایی می کند و ... .
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی بیان داشت: در زمان ظهور همه مردم حکیم عارف می‌شوند. زیرا موانع حکمت (وسوسه‌های شیطانی و هوای نفسانی) برداشته می‌شود در زمان ظهور، عطش حکمت ایجاد می شود و معلم حکمت هم ناظر است. حتی زنان خانه‌دار در خانه‌هایشان بر اساس سنت خدا قضاوت می‌کنند یعنی به درجه اجتهاد می‌رسند. پس زنان خانه‌دار هم به حکمت ناب می‌رسند.
وی اظهار داشت: تمام پیامبران الهی دوست داشتند که در دولت مهدوی حضور داشته باشند زیرا در زمان ظهور بهشت روی زمین اتفاق می افتد. پس جامعه مهدوی، یک جامعه سراسر قرآنی و عرفانی می شود.
استاد حوزه علمیه با اشاره به پیوند تربیت مهدوی و تربیت فاطمی گفت: نامه‌ای از امام زمان(عج) به ما رسیده است که می فرماید: سیره دختر رسول خدا، اسوه نیکوی زندگانی من قرار داده شده است یعنی سیره مادرش اسوه زندگی حضرت مهدی(عج) است. اگر ما پیروان و دلدادگان حضرت مهدی هستیم، حضرت می فرماید که مادرم اسوه من است. پس ما هم باید حضرت فاطمه زهرا(س) را اسوه خود قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در آخرالزمان تقابل با تهاجم‌های بی امان فرهنگی و اخلاقی است. باید در مقابل غارتگران دین به عرصه بیاییم و در شمار مجاهدان اخلاقی و فرهنگی قرار بگیریم. یعنی ابتدا با قرآن و اهل بیت آشنا شویم، تعلیم و تربیت ما قرآنی بشود بعد به تعلیم و تربیت خانواده مان اهمیت بدهیم. درآخرالزمان غفلت های شیطانی به اوج می رسد.
حجت الاسلام حیدری افزود: پیامبر(ص) می فرماید: وای به فرزندان آخر الزمان از دست پدران شان. پرسیدند آیا از پدران مشرکشان؟ حضرت فرمود: خیر، پدرانشان مومن و اهل ایمان هستند ولی دچار غفلت شده‌اند و به فرزندانشان واجبات الهی را تعلیم نمی‌دهند. پس هر پدر و مادری باید تربیت الهی را به فررندانش یاد دهد. تربیت ما باید فاطمی و علوی باشند با محوریت قرآن. پیامبر در ادامه می فرماید: اگر فرزندانشان دنبال معارف دینی بروند پدرانشان مانع آنها می‌شوند.
وی در پایان غفلت‌های شیطانی، توجه بیش از حد به دنیا و فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) و قرآن را دلیل اهمیت ندادن والدین به معارف دینی فرزندانشان دانست. /916/پ201/ع

ارسال نظرات