۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۵۸۴۵۰
وزیر دفاع آلمان:

فروش اسلحه به کشورهای خاورمیانه برای دفاع از اسرائیل در مقابل ایران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع آلمان در سخنانی عنوان کرد که هدف این کشور از فروش اسلحه به کشورهای عربی، محافظت از اسرائیل است و دفاع از اسرائیل در برابر ایران از وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی مهم‎تر است.
فروش اسلحه‎هاي آلماني به کشورهاي عربي توماس مايزير، وزير دفاع آلمان،

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری گلوبال سکیوریتی، وزیر دفاع آلمان در توجیه افزایش قابل توجه صادرات اسلحه از این کشور به عربستان گفت: دفاع از اسرائیل در برابر ایران از وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی مهم‎تر است.


توماس مایزیر، وزیر دفاع آلمان، اذعان کرد: فروش اسلحه به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به منظور محافظت از اسرائیل صورت می‎گیرد. 


وزیر دفاع آلمان در حالی این سخنان را عنوان می‎کند که کشورش به دلیل افزایش قابل توجه فروش اسلحه به عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی، که سابقه مثبتی در رعایت حقوق بشر ندارند، مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است. 


طبق گزارشی که بیست و دوم فوریه سال جاری در مطبوعات آلمانی منتشر شد، صادرات اسلحه از آلمان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سال 2012 میلادی به 88/1 میلیارد دلار رسیده است.


در این گزارش همچنین عنوان شده است که عربستان سعودی بزرگترین خریدار اسلحه از آلمان بوده است.


آمارهای منتشره در این گزارش نشان می‎دهند که صادرات اسلحه از آلمان به کشورهای عربی بیش از 9برابر افزایش داشته است.


ولکر کودر، رییس حزب سوسیال مسیحی آلمان در پارلمان این کشور، پیش از این از سیاست کشورش در فروش اسلحه به عربستان سعودی دفاع کرده بود.


وی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته بود که اگر چه آزادی مذهبی در عربستان سعودی وجود ندارد و گرایش‎های ضد یهودی نیز در این کشور وجود دارد، اما این کشور عربی نقش منطقه‎ای مهمی در مقابله با ایران ایفا می‎کند.


آلمان پس از آمریکا و روسیه سومین صادرکننده بزرگ اسلحه در دنیا محسوب می‎شود.


سازمان عفو بین الملل که در لندن مستقر است در گزارشی عنوان کرد که سلاح‎های آلمانی به طور گسترده‎ای در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر شده‎اند و برای سرکوب اعتراضات صلح‎آمیز در این کشورها از آنان استفاده می‎شود./990/ ب901/ک

ارسال نظرات