۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۵۴۹۱۱

افزایش تنش میان روسیه و آمریکا

خبرگزاری رسا _ تنش در روابط مسکو واشنگتن در ماههای اخیر عاملی شد که روسیه، یکطرفه توافقنامه مبارزه با مواد مخدر را لغو کند.
روسيه و آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در سال 2003 توافق نامه ای مابین آمریکا و روسیه در خصوص تحقق طرح های مربوط به مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام گرفته بود که طی آن آمریکا می بایست بطور مرتب کمک مالی مشخصی را به دولت روسیه پرداخت نماید.


شبکه بی بی سی باتحلیلی,پایان همکاری روسیه و آمریکا در زمینه مبارزه با مواد مخدر، بررسی کرد.
کامران متین که از سوی این شبکه به عنوان استاد روابط بین الملل معرفی شده بود مدعی شد در خواست روسیه مبنی بر برچیده شدن سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپا شرقی و اختلاف دو کشور در زمینه سوریه را دو عامل مهم و اصلی در پایان این تفاهم نامه از سوی روسیه عنوان کرد.
مساله دخالت های غرب و آمریکا در اوضاع داخلی روسیه و استفاده ابزاری از موضوعات حقوق بشری، با افزایش رقابت آمریکا و روسیه در حوزه های راهبردی، موضوع حقوق بشر و بهره گیری آمریکا از این موضوع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 روسیه، به چالش اساسی میان دو طرف تبدیل شده که به تصویب قوانین حقوق بشری علیه یکدیگر انجامیده است.
تنش در روابط  مسکو و واشنگتن در ماههای اخیر افزایش یافته است ,لذا دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه، یکطرفه توافقنامه روسیه با آمریکا را لغو کرد./9161/خ

ارسال نظرات