۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۵۱۱۷۸
به دلیل همزمانی با اربعین حسینی؛

جشن سال نو میلادی مسیحیان عراق لغو شد

خبرگزاری رسا ـ مسیحیان استانهای بصره و میسان عراق به دلیل فرارسیدن اربعین حسینی و با هدف ابراز همدردی با مسلمانان، جشن سال نو میلادی را لغو و به برگزاری مراسم‎های معنوی و عبادی بسنده کردند.
کليسا مسيحيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهروندان مسیحی استان‎های جنوب عراق، جشن‎های سال نو میلادی را به دلیل فرارسیدن اربعین حسینی لغو کرده و تنها به برگزاری مراسمهای معنوی و عبادی پرداختند.

 

آرام صباح بانو، کشیش کلیسای کلدان کاتولیک بصره دراین باره گفت: پیروان مسیحیت در مراسم سال نو میلادی با برادران مسلمان که در یاد و خاطره عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و خاندان و یارانش هستند ابراز همدردی کرده و احساسات آنان را به خوبی درک می کنند.

 

وی افزود: مراسم سال نو میلادی امسال که با اربعین حسینی همزمان شده است تنها به ادای نماز و تواشیح درباره حضرت عیسی(ع) منحصر می شود.

 

این کشیش مسیحی تاکید کرد: مسیحیان بصره هیچ جشن عمومی را برگزار نخواهند کرد و تنها به برگزاری مراسم‎های معنوی در کلیسا و تبریک گفتن به یکدیگر بسنده می کنند.

 

مسحیان استان میسان نیز همه جشن های ویژه سال نو میلادی را لغو کرده و تنها برای ادای مراسم معنوی در کلیسا حضور یافتند.

 

جلال دانیال، رهبر مسیحیان این استان در گفت‎وگو با خبرنگاران تاکید کرد: ما در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و به دلیل احترام خاصی که برادران مسلمان داریم و در غم و شادی های یکدیگر سهیم هستیم از برگزاری جشن خودداری کردیم.

 

برخی از شهروندان مسلمان این دو استان نیز با حضور در کلیساها فرارسیدن سال نو میلادی را به شهروندان مسیحی تبریک گفته و به دلیل ابراز همدردی با مسلمانان در شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر و تشکر کردند./980/ب901/ک

ارسال نظرات