۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۵۰۹۰۳

نشست «ما و مساله سبک زندگی» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «ما و مساله سبک زندگی» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رشاد، حجت الاسلام سعید مهدوی کنی و دکتر شهریار زرشناس در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست «ما و مسئله سبک زندگی» صبح امروز دوشنبه چهارم دی‌ماه  باحضور حجت الاسلام و المسلمین رشاد رییس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام سعید مهدوی کنی و دکتر شهریار زرشناس مدیر کانون اندیشه جوان در حوزه علمیه امام رضا(ع)تهران واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اذعان داشت: ملل اسلامی چه در صدر اسلام و چه بعد از آن به صورت آگاهانه و غیر آگاهانه دارای سبک زندگی بوده و کتاب‌هایی در این راستا علمای مختلف نگاشته‌اند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سعید مهدوی کنی با تبیین سبک زندگی در جامعه غرب ابراز داشت: سبک زندگی برآمده از تفکر غربی به ارزش‌های معنوی توجهی ندارند و این سبک زندگی برای مردم سنتی ما مفهومی ندارد، باید مفهوم را درک کرد و بعد از خارج ساختن از ساختار فکری، عملی شود.

همچنین دکتر شهریار زرشناس، مدیر کانون اندیشه جوان با اشاره به این‌که غرب رومی دارای یک زنجیره فراگیر است که باعث به‌وجود آمدن یک نظام شده است اظهار داشت: ارسطو بر این عقیده است که اگر شخصی رومی نباشد انسان نیست و این همان سبک زندگی غربی است./9599/پ202/ص

ارسال نظرات