۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۴۴۹۵۰
شاعر مسیحی لبنان:

در امام حسین چهره مسیح را می بینیم

خبرگزاری رسا ـ سخنور و ادیب مسیحی لبنان در سخنانی نهج‌البلاغه را معجزه و کتاب مشترک میان مسلمانان و مسیحیان توصیف کرد و گفت: شباهت عجیبی در امام حسین (ع) با حضرت عیسی (ع) می بینیم.
پرچم حرم امام حسين

 
به گزارش خبرگزاری رسا،  غدیر دیاب یونس، ادیب و سخنور مسیحی لبنان در ادامه سومین همایش بین‌المللی باران از نهج‌البلاغه به عنوان کتابی مشترک میان مسلمانان و مسیحیان یاد کرد و اظهار داشت: نهج البلاغه را می‌توان چه از لحاظ نوشتاری و چه محتوی و موضوع یک معجزه دانست.

 

وی با اشاره به واقعه کربلا و شباهت حضرت امام حسین (ع) با حضرت مسیح گفت: ما مسیحیان در حسین (ع) چهره مسیح را می‌بینیم و در حسین (ع) پسر فاطمه، صدای عیسی پسر مریم را شنیدیم و شباهت عجیبی در حسین (ع) که سرش بالای نیزه رفت و مسیح که به صلیب کشیده شد، وجود دارد.

 

در این مراسم محمد الغزی از کشور تونس،عباسعلی براتی پور، موسوی گرمارودی شاعر مشهد، مجتبی رحماندوست شاعر، نویسنده و نماینده مجلس، عبدالخالق قادرپاکستان، بالرام شکرا از هندوستان، دکتر منوری از ایران و سمیر فراج از کشور مصر  اشعار خود را قرائت کردند و همچنین گروه عابد مهر علی خوان از کشور پاکستان به اجرای موسیقی قوالی پرداختند.

 

گفتنی است سومین همایش بین‌المللی باران غدیر که از روز شنبه ششم آبان‌ماه در تهران آغاز و روز گذشته در مشهد مقدس به کار خود پایان داد./994/ب102/د

ارسال نظرات