۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۴۶۵
آیت الله شبستری:

حمایت روسیه از دولت سوریه قابل تقدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مقاومتی که روسیه در قبال سوریه علیه امپریالیسم و آمریکا داشته، قابل تقدیر است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم بهره برداری از راه آهن برقی تبریز ـ آذرشهر اظهار داشت: این نخستین پروژه مشترک همکاری ایران و روسیه در حمل و نقل ریلی است، که امیدواریم تداوم این همکاری‌ها وجه اشترکات این دو کشور را افزایش دهد.


نماینده خبرگان رهبری همچنین بر راه اندازی هر چه سریع‌تر قطار شهری تبریز تأکید کرد و افزود: امید است این پروژه که در کاهش آلودگی هوا و میزان ترافیک ر کلانشهر تبریز مؤثر خواهد بود، در سریع ترین زمان ممکن به اتمام رسیده و مردم از خدمات شهری بهتر بهره‌مند شوند.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود روابط میان ایران و روسیه را حسنه دانست و بر ضرورت تداوم مراودات دو طرف تأکید کرد و گفت: مقاومتی که روسیه در قبال سوریه علیه توطئه‌ها و زیاده‌خواهی‌های دولتمردان غربی نشان می دهد، قابل تقدیر است.

 

امام جمعه تبریز همفکری و همدلی دولت روسیه با ایران در مقابله با نظام سلطه امپریالیسم و آمریکا را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: لازم است از دولت روسیه بابت کمک 100 هزار یورویی به زلزله زدگان منطقه ارسباران تقدیر و تشکر داشته باشیم.

 

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که پروژه راه آهن برقی تبریز- آذرشهر با همکاری روسیه اجرا شده است، افزود: شاید ارزش این پروژه در برابر اقداماتی که در حوزه راه آهن کشور صورت گرفته قابل توجه نباشد؛ اما به جهت اجرای مشترک طرح با کشور روسیه قابل اهمیت است.

 

وی اجرای این پروژه را در راستای تسهیل جابه‌جایی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذرشهر و کارگران شهرک شهید سلیمی عنوان کرد و گفت: پروژه برقی‌کردن راه آهن تبریز ـ آذرشهر به طول 46 کیلومتر به عنوان نخستین پروژه مشترک همکاری بین راه ‌آهن ایران و روسیه محسوب می‌شود.

 

بیگی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری این پروژه 10 میلیون یورو و مراحل ساخت آن از سال 87 آغاز شده بود، ادامه داد: ارتقای ایمنی خط راه آهن و مسافران، افزایش ظرفیت مسیر و سرعت جابه‌جایی، کاهش آلایندگی محیط زیست و مصرف سوخت از اهداف اجرایی این پروژه به شمار می رود./935/پ202/س

ارسال نظرات