۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۱۸۸

وظایف متقابل حوزه علمیه و سازمان اوقاف تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ در دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با آیت الله حسینی بوشهری بر ضرورت برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی برای ترویج فرهنگ وقف و تبیین وظایف متقابل حوزه علمیه و سازمان اوقاف تاکید شد.
اوقاف وقف امور خيريه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس امور حوزه‌های علمیه، گفت: در دیداری که امروز نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور داشت، بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف از سوی مبلغات در جامعه تأکید شد.
وی افزود: در این دیدار مدیر حوزه‌های علمیه پیشنهاد داد تا نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف ساز و کار همایش های علمی و برگزاری اجلاسیه در شناساندن اهمیت ترویج وقف و وظایف متقابل میان حوزه و سازمان وقف را ترسیم کند.
مشاور و نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه‌های علمیه ادامه داد: تعدادی از موقوفات ما انتفاعی است که باید هزینه‌ای نیز برای آنها در نظر گرفت و تعدادی از موقوفات هم منفعتی است.
حجت‌الاسلام رضوی مهر زنده نگاه داشتن فرهنگ وقف را خدمت به جامعه اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: هم اکنون صد سال از عمر سازمان اوقاف می‌گذرد و هرچه بیشتر برای توسعه موقوفات تلاش کنیم به ترویج این امر در جامعه کمک کرده‌ایم.
وی همچین افزود: باید در موضوعات وقف جدید پیرامون صنعت، سهام، سازمان‌های بورس و وقف پول از نظر فقهای بزرگ استفاده کرد تا موقوفاتی به روز و مطابقت با نیاز جامعه داشته باشیم.
مشاور و نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: بالندگی موقوفات موجب رشد و شکوفایی اقتصاد خواهد شد و موقوفات بهترین پشتیبان برای استقلال حوزه‌ها هستند.
وی بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر در این زمینه مردم کشور را ترویج و ترغیب کنیم دیگر شاهد بافت فرسوده مدارس علمیه نخواهیم بود و می توانیم موقوفات حوزوی را برای چاپ و نشر کتاب‌های معارف اسلامی و اندیشه تابناک اهل بیت(ع) صرف کینم.
حجت‌الاسلام رضوی‌مهر درآمد موقوفات کشور را رضایت بخش توصیف کرد و اظهار داشت: به فضل الهی امروز درآمد موقوفات به شش میلیارد رسیده و این نشان دهنده اعتماد همراه با اطمینان مردم به خادمان خود در سازمان اوقاف و امور خیریه است.
مشاور و نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه‌های علمیه در ادامه حضور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف را ضامن سلامت این مجموعه خواند و ابراز کرد: اتوماسیون فعال و به روز رسانی تمام امور موقوفات را نمایش می‌دهد و کسی نمی توان در امر وقف خللی ایجاد کند.
حجت‌الاسلام رضوی مهر با بیان این‌که حوزه‌های علمیه همواره حافظان اخلاق، احکام و عقاید امت اسلامی هستند، گفت: حوزه‌های علمیه و علما محور اصلی تشویق مردم در ترویج فرهنگ وقف هستند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت وقف، خواستار بیان احکام آن از سوی مراجع و بزرگان حوزه علمیه شد و اظهار کرد: علمای حوزه علمیه در این زمینه نقش بسزایی دارند و با برگزاری کلاس‌های دروس احکام وقف و مبانی آن می‌توانند در این زمینه نظریه پردازی کنند.
حجت‌الاسلام رضوی مهر افزود: ما باید در زمنیه‌های تحقیقات محیط زیست، علوم جدید کرسی‌های فقه و فقیه پروری، ترویج پزشکی و علوم انسانی موقوفات جدیدی ایجاد کنیم تا شاهد شکوفایی تولید و حمایت از سرمایه‌های داخلی کشور باشیم./997/د102/ن
ارسال نظرات