۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۵۳۳۸

سرکرده شورشیان دمشق کشته شد

خبرگزاری رسا ـ نظامیان سوریه توانستند سرکرده شورشیان در پایتخت این کشور را به هلاکت رسانده و تعداد فراوانی از آشوبگران را بکشند.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نظامیان ارتش سوریه که حملات گسترده ای را علیه تروریست ها دنبال می کنند، موفق شدند وائل محمد المجدلاوی از شورشیان اصلی معارض دولت دمشق را به هلاکت برسانند و همچنین شماری از مردان مسلح در شهرهای ادلب و درعا را به ضرب گلوله از پای درآورند.
 نیروهای نظامی سوریه همچنین شماری از مردان مسلح را در شهرهای سوران و طیبه الامام در نزدیکی شهر حمات واقع در غرب سوریه کشته و سلاح ‌های آنان را ضبط کردند. برخی منابع خبری نیز تاکید کردند که شمار زیادی از افراد مسلح نیز در نزدیکی زندان اصلی شهر حلب کشته شدند.
 
از سوی دیگر، نیروهای سوری مناطق بیشتری از شهر حلب واقع در شمال این کشور را از گروه‌های تروریستی مورد حمایت خارج پاک کرده اند.
 
نیروهای دولتی کنترل مناطق باب الحدید و صلاح الدین را بازپس گرفتند اما درگیری های سنگین در مناطق دیگر ادامه دارد.
 
سوریه از اواسط ماه مارس سال 2011صحنه ناآرامی ‌هایی است. دمشق می ‌گوید، قانون شکنان، خرابکاران و تروریست‌های مسلح عامل ناآرامی و خشونت‌های مرگبار در این کشور هستند، درحالی که مخالفان، نیروهای امنیتی را به انجام کشتارها متهم می ‌کنند.
 
دولت سوریه می‌گوید، ناآرامی و هرج و مرج در این کشور از خارج طراحی و هدایت می‌شود. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که شمار زیادی از شبه نظامیان در سوریه اتباع بیگانه هستند./980/پ102/ک
ارسال نظرات