۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۳۸۳
معاون ارتباطات بین الملل جامعة المصطفی:

بی‌توجهی به مسأله عفاف و حجاب بنیان خانواده را متلاشی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات بین الملل جامعة المصطفی گفت: اگر مسأله حجاب مورد توجه قرار نگیرد مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های جامعه بیشتر می شود و کانون خانواده که از مزیت‌های کشور ماست متلاشی شده و فرهنگ جامعه به سوی غرب سوق داده می شود و راهی که دشمنان طی کرده و باشکست مواجه شده اند در مقابل کشور ما قرار می گیرد که تجربه ای بسیار تلخ و ناگوار خواهد بود.
حکيم الهي

 

حجت‌الاسلام مجید حکیم الهی، معاون ارتباطات بین الملل جامعة المصطفی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که فرهنگ، آداب، سنن و رسوم ملت‌ها با هم متفاوت است و امنیت اجتماعی در هر کشوری با کشور دیگر فرق می کند، گفت: اما تمام کشورها به دنبال تأمین امنیت اجتماعی و مقابله با هنجارهای اجتماعی هستند و کشور ما هم با توجه به اینکه یک کشور اسلامی است و نقش خانواده در آن بسیار مهم است ولی از این موارد مستثنا نیست و به دنبال اجرای امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه از شاخصه های خوب کشور ما بنیان و کانون گرم و مورد الفت و رحمت و محبت خانواده است، افزود: تمام ابزار، وسایل و پدیده هایی که موجب از بین رفتن امنیت اجتماعی و کانون خانواده می شوند باید مورد توجه دولتمردان و در اولویت فعالیت‌های دولت قرار بگیرد و مسؤولین باید برای رفع این مشکلات و اصلاح آن تلاش کنند که یکی از مشکلات مهم در همین زمینه بی حجابی و آثار مترتب بر آن است.

حجت الاسلام حکیم الهی در ادامه افزود: اگر مسأله حجاب مورد توجه قرار نگیرد مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های جامعه بیشتر می شود و کانون خانواده که از مزیت‌های کشور ماست متلاشی شده و فرهنگ جامعه به سوی غرب سوق داده می شود و راهی که دشمنان طی کرده و باشکست مواجه شده اند در مقابل کشور ما قرار می گیرد که تجربه ای بسیار تلخ و ناگوار خواهد بود.

معاون ارتباطات بین الملل جامعة‌المصطفی پرداختن به مسأله حجاب به صورت اصولی و با عقلانیت کامل و مهندسی، فرهنگی را مورد تأکید دانست و اظهار داشت: حجاب یک امر الهی و واجب است و بی حجابی سبب بیکاری و بروز معضلات فراوان اجتماعی است و مقابله با این وضعیت، وظیفه دولت و نیازمند حمایت و همکاری مردم است.

وی حجاب را وظیفه شرعی برشمرد و خاطرنشان کرد: هر کسی به صورت شخصی و فردی باید این واجب الهی را مورد توجه قرار داده و رعایت کند و از حدود الهی خارج نشود و دولت هم باید در برخورد با افراد بی حجاب از برخوردهای موضعی و غیر مستمر بپرهیزد و با جدیت مقابله با این مسأله را پیگیری کند.

حجت الاسلام حکیم الهی با بیان این‌که بی حجابی آثار سوء و منفی را به دنبال دارد، افزود: برخورد با این معضل اجتماعی نیازمند برنامه ریزی و طراحی برنامه ای از سوی کارشناسان و افرادی است که با مسائل جامعه‌شناسی و روان‌شناسی آشنایی دارند و برای رفع این مشکل دارای تخصص هستند.

وی اجرای احکام الهی را وظیفه دولت و اجرای امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه مردم دانست و اظهار داشت: آنچه مسلم است این است که بی‌حجابی از منکرات است و خداوند هم در قرآن می‌فرماید« باید عده‌ای باشند که امربه معروف و نهی از منکر کنند و با مشکلات اجتماعی برخورد کنند.»

معاون ارتباطات بین الملل جامعة المصطفی با اشاره به اینکه وظیفه دولت تأمین امنیت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بدحجابی و بی‌حجابی نوعی ناهنجاری اجتماعی، موجب از بین رفتن کانون خانواده، رواج فساد و فحشا و سبب سلب امنیت است، از این رو یکی از کارهایی که دولت باید در رأس امور اجرایی خود قرار دهد مقابله با این ناهنجاری است.

حجت الاسلام حکیم الهی رواج و شیوع بی‌حجابی و بدحجابی را یکی از دسیسه‌های دشمنان شوم این کشور و ملت برشمرد و افزود: چون دشمن درمقابل این ملت نمی‌تواند ایستادگی کند و با حمله نظامی هم کاری از پیش نخواهد برد، برای همین با برنامه‌ای حساب شده مسأله فرهنگی را نشانه گرفته و با هجوم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و رواج لباسهای نیمه پوشیده، پخش عکسها و فیلم‌های مبتذل و از این قبیل موارد درصدد است تا دین مردم را از آنها بگیرد و به کشور و ملت ضربه زند و وظیفه همگان است که در برابر این نقشه شوم دشمن هوشیار بوده و با آن مقابله کنند.

وی با ابراز تأسف از برخی فیلم‌های داخلی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و به عملی شدن نقشه دشمن کمک می کنند، گفت: باید به دست‌ اندرکاران این فیلم ها تذکر داده شود و اگر اصلاحی صورت نگرفت از فعالیت آنها جلوگیری شود و این یکی از وظایف دولت در قالب طرح امنیت اجتماعی است که باید به صورت جدی دنبال شود چون سینما و تلویزیون از پرمخاطب‌ترین وسایل ارتباط جمعی بین مردم است.

حجت الاسلام حکیم الهی ابراز داشت: عدم پیشرفت و موفقیت طرح امنیت اجتماعی به این دلیل است که دولت سیاسی مشخصی را پیگیری نمی‌کند و در هر زمانی با یک سیاست حرکت می کند و همین امر موجب شده دستاورد خوبی برای رفع معضل اجتماعی نداشته باشیم، چون دولت یک روز قاطع و تند برخورد می‌کند و یک روز مسأله را رها کرده و با آن برخورد نمی‌کند و معلوم نیست که دیدگاه دولت در این زمینه چیست مضافا بر اینکه صدا و سیمایی که باید مروج ارزشهای دین و اخلاقی باشد متأسفانه آنچنان که باید به این مسأله توجه نمی کند.

معاون ارتباطات بین الملل جامعة المصطفی موفقیت طرح امنیت اجتماعی را در گرو نگاه جامع به مسائل اجتماعی و اجرا به صورت معقولانه دانست و افزود: متأسفانه به مسأله حجاب به اندازه فوتبال در جامعه ما بها داده نشده است و اگر در حوزه عفاف و حجاب به اندازه فوتبال یا ورزش‌های دیگر سرمایه‌گذاری می کردیم امروز با نتایج بهتری روبرو بودیم و وضعیت بهتری را در این کشور شاهد بودیم. /907/ت301/ن

ارسال نظرات