۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۹۳۳
رییس انستیتو شرق‎شناسی دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان:

اسلام شناسی و ایران شناسی از مباحث مهم علوم انسانی در گرجستان است

خبرگزاری رسا ـ رییس انستیتو شرق شناسی دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان گفت: مطالعات خاورمیانه محور اصلی فعالیت های انستیتو بوده و مطالعات اسلام شناسی و ایران شناسی همواره جایگاه برجسته ای در انستیتو شرق‎شناسی گرجستان داشته است.
پرچم جمهوري اسلامي ايران، ايران اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پروفسور "گیورگی ساناکیدزه" رییس انستیتو شرق شناسی دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان در نشست علمی با حضور جمعی از محققین و پژوهشگران موسسه مطالعات ایران و اوراسیا و رایزن فرهنگی ایران در این کشور گفت: مطالعات خاورمیانه محور اصلی فعالیت های انستیتو بوده و مطالعات ایران شناسی همواره جایگاه برجسته ای را در انستیتو شرق شناسی گرجستان داشته است.

 

گیورگی ساناکیدزه با تشریح فعالیت های گسترده و همچنین جایگاه علمی انستیتو شرق شناسی گرجستان در داخل و خارج از این کشور افزود: به دلیل اهمیت مطالعات و تحقیقات ایران شناسی این  انستیتو ارتباط مستمری را با سفارت ایران و رایزنی فرهنگی دارد و همچنین همکاری های فراوانی را با موسسات و مراکز علمی و فرهنگی در ایران داشته است به طوری‎که به صورت میانگین در هر سال یک همایش برگزار و کتب و نشریات علمی متعددی به زبان های مختلف در همین زمینه منتشر شده است.

 

نویسنده کتاب "تشیع و دولت ایران" با تاکید بر اهمیت مطالعات اسلام شناسی در این موسسه گفت: در حال حاضراز  60 نفر فعال در این انستیتو  15 نفر آن ها ایران شناس هستند. ایران شناسی و اسلام شناسی جایگاه برجسته ای در علوم انسانی کشور گرجستان دارد.

  

در این نشست علمی پروفسور جمشید گیوناشویلی، پروفسور گیا برادزه، پروفسور الئونورا چوبینیدزه، پروفسور مری چیکوباوا از اعضاء انستیتو شرق شناسی گرجستان حضور داشتند.902/د101/ک

ارسال نظرات