۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۲۰۶
بانوی کبریایی (6)؛

سراسر زندگی پیامبر اکرم تکریم شخصیت زن بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بابایی امام جمعه زرین‌دشت فارس گفت:پیامبراعظم(ص) فرمودند« بهترین مردم کسانی هستند که به خانواده خود بیشتر خدمت کنند و من بیشترین خدمت را به خانواده خود می‌کنم».
حضرت زهرا(س)


حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه زرین‌‌دشت فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا داشتن جامعه پویا و موفق را نیازمند تکریم زنان و استفاده از استعداد‌های آنان دانست و گفت: سراسر زندگی پیامبر اکرم(ص) تکریم شخصیت زن و خانواده بوده است.

وی تکریم به زن را باعث قوام خانواده برشمرد و گفت: اکثر این بی‌عفتی‌ها، ابتذال‌ها و فسادها به دلیل عدم تکریم به زن و خانواده است و احترام به زن و کانون خانواده امری لازم و ضروری است و خداوند هم هیچ رجحانی بین زن و مرد قرار نداده است مگر تقوای الهی که با رعایت آن زن و مرد دوشادوش یکدیگر مراحل کمال انسانی را طی می‌کنند.

امام جمعه زرین‌دشت فارس حقوق متقابل را برای مرد و زن یادآور شد و افزود: در آموزه‌‌های دینی برای مرد و زن حقوق متقابل تعریف شده است، همانطور که زن نسبت به مرد حقوقی دارد مرد هم نسبت به زن حقوقی دارد که باید ایفا شود و از جمله حقوق زن احترام و تکریم او به عنوان مادر و عنصر فعال خانواده است.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به اینکه وظیفه هر فرد مشخص و معلوم است گفت: پیامبر اکرم(ص) کارهای زن و مرد را مشخص کرده که کارهای بیرون از خانه و کسب درآمد و مسائل اقتصادی وظیفه مرد و خانه‌داری، تربیت فرزند و شوهر‌داری از وظایف مهم زن شمرده شده است و اگر هر کسی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد کانون خانواده گرم و مستحکم خواهد شد.

وی قدردانی و تکریم از زنان که مسؤولیت‌های فراوانی دارند را برای جامعه انسانی به صورت عمومی و برای جامعه مسلمانان با توجه به رهنمود‌های پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) به صورت ویژه لازم و ضروری برشمرد و افزود: پیامبراعظم(ص) فرمودند« بهترین مردم کسانی هستند که به خانواده خود بیشتر خدمت کنند و من بیشترین خدمت را به خانواده خود می‌کنم».

امام جمعه زرین‌دشت فارس حضرت زهرا(س) را با توجه به عمر کوتاه خود معلمی بزرگ برای بشریت عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا(س) راه‌ و رسم تربیت فرزند، شوهرداری، شرکت در اجتماعات و دفاع از حق تا مرز شهادت را به همه ما آموختند و خطبه رسا و نورانی حضرت دربردارنده همه مبانی اعتقادی و احکام اسلامی است و انسان را بیشتر متوجه حضرت زهر(س) می کند.

حجت الاسلام بابایی درپایان وظایف زن در کانون گرم خانواده را دارای اولویت دانست و افزود: حضور زن در جامعه فقط در موارد ضروری جایز است و آن هم کارهایی که منافات با عفاف، حیا و حجاب زن نداشته باشد و عزت و احترام زن را خدشه دار نکند که می‌توان به امور پرستاری، آموزگاری، تدریس در حوزه و دانشگاه و امثال این موارد اشاره کرد. /907/ت302/ن

ارسال نظرات