۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۸۶۵
معاون آموزشی حوزه علمیه سلیمانیه مشهد:

حوزه علمیه سلیمانیه نخستین مدرسه قرآنی شیعه در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مدرسه علمیه سلیمانیه با اشاره به اجرای طرح نیلوفرانه اظهار داشت: مدرسه علمیه سلیمانیه به عنوان نخستین مدرسه قرآنی شیعه در جهان اسلام به حساب می آید.
حوزه علمیه سلیمانیه نخستین مدرسه قرآنی شیعه در جهان اسلام است
حجت الاسلام صدرایی، معاون مسؤول آموزشی مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص کلیات طرح نیلوفرانه این مدرسه گفت: تاریخ تأسیس طرح نیلوفرانه به ده سال قبل بر می‌گردد و این طرح به منظور معرفی حوزه علمیه برای دانش آموزانی است که قصد دارند ادامه تحصیل شان در حوزه باشد؛ در این طرح ضمن این که اهداف و رسالت های حوزه تبیین می شود، طلاب برای تبلیغ به مدارس سه استان خراسان رضوی و شمالی و جنوبی می رفتند و مدتی که در آنجا بودند با دانش آموزان مدارس شبانه روزی ارتباط برقرار می کردند و آن ها را با روحانیت آشنا می ساختند.

وی هدف کلی از این طرح را ارتباط حوزه با آموزش و پرورش دانست و افزود: این طرح بدین جهت است افراد متوجه شوند که افزون بر هنرستان و دبیرستان یک مکانی به نام حوزه وجود دارد. گاهی ممکن است که دانش آموزان با این سؤال روبه‌رو شوند که اگر به حوزه بیایند در آینده چه شغلی خواهند داشت و پاسخ ما به آن ها این است که اگر به حوزه بیایند یک عالم، مربی، مبلغ، مدرس، مدیر و قاضی برجسته ای می شوند.

حجت الاسلام صدرایی ادامه داد: استقبال از این طرح تا‌کنون بسیار عالی بوده است و همه مسؤولان و البته والدین از این که فرزندان شان طلبه می‌شوند، راضی بوده اند.

وی با یادآوری این که در سال جاری معدل امتحان تفکیکی این مدرسه 18.5 بوده است، تصریح کرد: این مدرسه علمیه از لحاظ آموزشی در چهار سال گذشته از نظر آموزشی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است و به عنوان نخستین مدرسه قرآنی شیعه در سطح جهان اسلام به شمار می‌آید.

معاون آموزشی مدرسه علمیه سلیمانیه خاطرنشان کرد: طلاب ورودی جدید این مدرسه تا کنون شش جزء قرآن را با ترجمه و تفسیر حفظ کرده اند و در هنگامی که این طلاب به شهرهای خود باز می گردند و اطرافیان تا ملاحظه می کردند که طلبه در کمتر از یک سال به چنین موفقیت هایی دست یافته است، خیلی اثرات سازنده ای داشت.

وی با اشاره به این که در سال گذشته 615 نفر از علاقه‌مندان برای ورود به حوزه‌های علمیه برای ورود به مدرسه سلیمانیه متقاضی بوده‌اند، تشریح کرد: افرادی که بعد از اتمام دوره خود از این مدرسه به مدارس دیگر رفته‌اند از ویژگی های خاصی برخوردار بوده‌اند./968/پ202/س


ارسال نظرات