۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۲۵۲۰۹
آیت الله مصباح یزدی:

بالاترین ثمره انقلاب شهید پروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ثمره اصلی انقلاب را پرورش شهدا دانست و افزود: تنها کسانی که ارزش شهادت را نمی دانند این سخن را قبول ندارند.
آيت الله محمد تقي مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شب گذشته در چهارمین یادواره شهدای این موسسه، شکوفایی استعدادهای عالی انسانی را از برکات انقلاب دانست و گفت: اگر انقلاب ما هیچ ثمری غیر از پرورش شهدای والا مقام نداشت، همین ارزش برای انقلاب کافی بود و به هیچ وجه ضرر نمی کردیم.

وی افزود: اگر کسی این سخن را باور نداشته باشد دلیلش این است که ارزش شهادت، اخلاص و بندگی خدا را نفهمیده است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه شهدا حاضر شدند همه هستی خود را صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی به یک لبخند امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بدهند، اظهار داشت: اگر خداوند به چنین شخصی عالم را ببخشد باز کم است، این ارزش عشق به خدا و اولیاء الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه، رسیدن به تکامل را تدریجی دانست و گفت: مسیری که خداوند برای ما تعیین کرده است یک فرد عادی اگر توفیق پیدا کند شاید بعد از هفتاد سال بتواند به آن برسد؛ این معنایش این نیست که همه اینطور باشند، در زندگی عادی خود می بینیم عده ای مراتب علمی را با سرعت بیشتری نسبت دیگران طی می کنند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه شهدا ره صد ساله را یک شبه طی کردند، تصریح کرد: این یکی از ویژگی های شهداست که این راه طولانی را در مدت کوتاهی رفتند.

وی در تبیین آیه « لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ » گفت: اینکه یک شب با هزار ماه برابری می کند حاکی از آن است که می توان در یک شب طوری عبادت کرد که ثواب آن معادل یک عمر عبادت باشد، پس بعید نیست که یک مجاهد در عرض یک شب بتواند به چنین مقامی (شهادت) دست پیدا کند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، رسیدن به چنین جایگاهی را تنها در منبر ها می شنیدیم گفت: به برکت این انقلاب رسیدن به مقام شهادت برایمان ملموس شد، در دوران جنگ تحمیلی فراوان چنین نمونه هایی را مشاهده کردیم.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در ذکر خاطراتی از شهید مصطفی ردانی پور اظهار داشت: ایشان علاقه خاصی به حضرت زهرا سلام الله علیها داشت، شاید بتوان گفت سالها بود که او هر روز ثواب شهادت نصیبش می شد؛ افتخار می کنم که در قیامت مرا به عنوان نوکر ایشان قبول کنند./928/پ202/ج
ارسال نظرات