۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۷۵۸

برگزاری بیش از 5 هزار برنامه سوگواری حسینی در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای بیش از پنج هزار برنامه عزاداری و سوگواری به صورت شبانه‌روزی در مساجد، تکایا، حسینه‌ها و امام‌زاده‌های مازندران خبر داد.
ماه محرم
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که مازندران دارای 13 هزار و 546 موقوفه و 132 هزار و 50 رقبه است، گفت: 60 درصد از نیات واقفین خیراندیش استان به عزاداری ماه محرم و صفر اختصاص دارد.

وی با بیان این که مازندران از نظر تعداد موقوفات رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: همه متولیان موقوفات موظف هستند که طبق نیات واقفین با همکاری ادارات اوقاف عمل کنند تا عواید حاصل از این موقوفات طبق نیات پاک و خالص واقفان نیک اندیش عمل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، با تأکید بر این که عزاداری برای امام حسین(ع) باید مطابق شأن و منزلت این امام همام باشد، تصریح کرد: محرم ماهی است که با فرا رسیدن آن جامعه لباس عزای سید و سالار شهیدان را به تن می‌پوشد و همه ما وظیفه داریم برای سوگواری آن امام عزیز و مظلوم مراسم عزا و سوگواری در مساجد تکایا، حسینیه و بقاع متبرکه برپا کنیم.

وی از اجرای بیش از پنج هزار برنامه عزاداری و سوگواری به صورت شبانه‌روزی در مساجد، تکایا، حسینه‌ها و امام‌زاده‌های مازندران خبر داد و گفت: ائمه جماعات و مبلغان باید با حفظ وحدت همدلی حول محور ولایت امام حسین(ع) در جذب جوانان و نوجوانان تلاش کنند.

حجت الاسلام سهرابی همچنین با اشاره به اعزام 114 مبلغ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به مناطق محروم و امام‌زاده‌های استان، ادامه داد: تبیین صحیح نهضت حسینی مهم‌ترین وظیفه این مبلغان اعزامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، با بیان این که مبلغان باید در ماه محرم به اهداف نهضت حسینی بپردازند، اظهار کرد: برای زنده نگه‌داشتن حماسه حسینی، مبلغان دینی باید هوشیار بوده و نقش اساسی خود را در جامعه که بیان بصیرت عاشورایی است به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: مبلغان باید جوانان را از تفکرات ضد فرهنگی که از سوی ایادی دشمن به اسم عزادارای در جامعه ترویج می‌شود، آگاه سازند.

حجت الاسلام سهرابی تاکید کرد: باید تلاش کنیم در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند، فلسفه عزاداری را منطقی و عالمانه تبیین کنیم.

وی افزود: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) همواره با گریه و اشک همراه بوده و در روایات معصومین(ع) هم پاداش عظیمی برای گریستن در عزای حسین(ع) ذکر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، نقش روحانیان در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی را بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: حضور مبلغان در مناطق محروم مازندران سبب توسعه و گسترش امور اعتقادی در اقشار مختلف مردم می‌شود. /950/پ202/س
ارسال نظرات