۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۵۳۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین:

مرکز مشاوره دینی در امامزادگان شاخص قزوین راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین از راه اندازی مرکز مشاوره در برخی امامزادگان شاخص استان خبر داد و گفت: این مراکز با حضور روحانیان آمادگی پاسخگویی به مسائل دینی و شبهات را دارند.
امامزاده


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد مرادی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین عصر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف دانست و گفت: این سازمان همه توان خود را برای تحقق عملی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص به کار خواهد گرفت.

وی  با بیان این که به همین منظور سال گذشته 150 برنامه دینی و فرهنگی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد، افزود: برگزاری حلقه های معرفت و مشاوره های دینی با حضور مبلغان در امامزادگان استان نیز از دیگر برنامه های فرهنگی این سازمان در اماکن متبرکه است که با استقبال روبرو شده است.

حجت الاسلام مرادی، اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف به بقاع متبرکه و مناطق محروم را یکی از اقدامات ماندگارسازمان اوقاف و امورخیریه دانست و خاطرنشان کرد: تعیمق باورهای دینی و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) با حضور مبلغان درسطح امامزادگان نهادینه خواهد شد.

وی همچنین به دیگر ویژگی های بارز امامزادگان اشاره کرد و گفت: سال گذشته دو نفر غیر مسلمان با حضور در امامزاده های استان و با برزبان آوردن شهادتین به دین اسلام روی آوردند که این نشان دهنده جایگاه معنوی اماکن متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با اشاره به فعالیت های عمرانی در اماکن متبرکه، تصریح کرد: در اکثر امامزاده های استان با توسعه فضا و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بستر لازم برای گسترش فعالیت های فرهنگی فراهم شده است.

وی با اشاره به این که 90 درصد موقوفات استان با نیت روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وقف شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش سازمان اوقاف و امورخیریه استان عمل به نیت واقف است.

حجت الاسلام مرادی همچنین از ساخت و راه اندازی کتابخانه های دیجیتال در امامزاده های شاخص استان خبر داد و ادامه داد: توسعه فضای کتابخانه ای در اماکن متبرکه قزوین یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان به منظور تبدیل فضای امامزادگان به قطب فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین همچنین از راه اندازی مرکز مشاوره در برخی امامزادگان شاخص استان نظیرامامزاده سلطان سید محمد، زبیده خاتون، امامزاده حسین‌(ع) و امامزاده اسماعیل‌(ع) خبر داد و گفت: این مراکز با حضور روحانیان آمادگی پاسخگویی به مسائل دینی و شبهات را دارند.

وی همچنین از تشکیل اتاق فکر در بخش فرهنگی با حضور طلاب و روحانیان مستعد استان خبر داد و افزود: بهره گیری از توان طلاب جوان در جهت تبلیغ دینی  و برگزاری برنامه های فرهنگی در اماکن متبرکه نیز از برنامه های این سازمان است.

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم استفاده از نیروی جوان در بین هیأت امنا افزود: در بین هیأت امنا، در کنار افراد مسن باید جوانان نیز حضور باشند تا کار و تجربه را کنار هم داشته باشیم و همچنین به دنبال این هستیم که طیفی را به عنوان نوکران اهل بیت جذب کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات