۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۱۶۴
مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی:

مسجد بهترین مرکز برای تولید فکر فرهنگی ‌علیه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از مسجد به عنوان خانه خدا و سنگر اسلام یاد کرد و گفت: مسجد بهترین مرکز برای ساخت سلاح فرهنگی علیه غرب و استکبار جهانی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام گراییلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز در جمع هیأت امنای مساجد مرکز استان با گرامی‌داشت روزجهانی مساجد، از مسجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه عبادی در دنیای اسلام یاد کرد و گفت: این پایگاه مهم معنوی در طول تاریخ مهم‌ترین پناهگاه مردم بوده است.

وی با اشاره به این که مساجد همواره در طول تاریخ اسلام به عنوان محلی برای گرفتن تصمیمات مهم و هدایت و دعوت مردم به دین مبین اسلام و ترویج خداپرستی به شمار می‌رفت، افزود: پیامبر گرامی اسلام نیز از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدگی به امور مردم استفاده می کردند.

حجت الاسلام گراییلی با بیان این که اهمیت مسجد را نمی توان ‌انکار کرد، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از مساجد به عنوان یک سنگر تعبیر کردند که این نشان از جایگاه ویژه و تأثیرگذار مسجد دارد.

وی از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح وجسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ایجاد یک فضای همانند مسجد برای حضور هرچه بیشتر نسل جوان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید زمینه ای را فراهم کرد تا نوجوانان و جوانان ما حضوری حداکثری در مساجد داشته باشند که این مسأله خود زمینه ساز تقویت روح معنویت و تقوا در آنها خواهد شد.

حجت الاسلام گراییلی با تأکید براین که فضای مساجد باید به گونه ای باشد وقتی یک جوان وارد مسجد می شود حس تازگی را در خود مشاهده کند، گفت: این شرایط را باید روحانی امام جماعت مسجد و هیأت امناء فراهم کنند.

وی از مسجد به عنوان خانه خدا و سنگر اسلام یاد کرد و با بیان این که مسجد بهترین مرکز برای ساخت سلاح فرهنگی علیه غرب و استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: حضور پر شور جوانان در مساجد و در ایام اعتکاف، لیالی قدر، تاسوعا و عاشورا به ویژه در ماه‌های رمضان، شعبان، رجب، محرم و صفر، سلاح فرهنگ و تقوا باید همچون تیری به قلب استکباراست.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با تأکید براین که مسؤولان امو مساجد باید محیطی را فراهم کند تا جوان بتواند جواب سؤوالات خود را در این مکان مذهبی جستجو و به نتیجه برسند، ادامه داد: مسجد در هدایت هر چه بیشتر افراد جامعه توانایی بالایی داشته و می‌تواند برای جوان راهگشا باشد.

حجت الاسلام گراییلی با تأکید براین که مساجد باید تأمین کننده خوراک فکری نسل جوان برای مقابله با توطئه دشمنان باشند، گفت: با متمرکز کردن برنامه‌های فرهنگی مساجد و با سرمایه‌گذاری به موقع جلوی تبلیغات سوء دشمنان گرفته می‌شود.

وی دربخش پایانی سخنان خود با بیان این که مساجد در نظام جمهوری اسلامی محور اصلی اتحاد و همبستگی مردم در همه عرصه‌های ملی و بین‌المللی است، ادامه داد: اگر فعالیت‌های فرهنگی در مساجد با اهداف مشخص انجام شود سبب حرکت جامعه به سمت مسجد محوری می‌شود که در اوایل انقلاب شاهد آن بودیم خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات